Värdelöst vetande

Det är faktiskt lite intressant det här med vad man kommer ihåg, vad som fastnar i hjärnan utan ansträngning. Jag är en sån person som kommer ihåg vad folk har på sig vid olika tillfällen, telefonnumret till kundtjänst på en postorderfirma i Arvidsjaur som jag ringt en gång för tre år sen, registreringsnumret på en bil min pappa hade när jag var liten. Ja, ni förstår hur illa skadad min hjärna är.. Varför kommer jag ihåg att Charlie Chaplins käpp var gjord av bambu - jo, jag har spelat TP. Hur sjukt är det inte att komma ihåg det?

Jag hade faktiskt en sån här diskussion med en av cheferna på jobbet när vi var i Tyskland och hon kunde absolut inte förstå hur jag kunde komma ihåg såna oväsentliga saker, som kläder, ansiktsuttryck mm. Jag berättade att jag t.om kom ihåg vad hon hade på sig på julfesten för 1 1/2 år sen. Hon tittade bara jättekonstigt på mig. Hahaha  Så sa hon att hennes dotter var precis likadan. Vi kom fram till att vi är födda i september båda två, hennes dotter och jag.  Ja, undrar ni över något oväsentligt är det bara att ringa.

Idag när vi körde hem från jobbet så hade vi en ROOM SERVICE bil framför oss - den var vit. Jag tog t.om foto på den, haha.



och sen tog jag även foto på min fot..

  snygg va?! Reklampelare! -jag vet.

Måste berätta en väldigt rolig sak som jag hörde häromdagen:

Ett ganska, typ väldigt stort företag här i Sverige har liksom många andra stora företag varit tvungna att varsla en farlig massa människor i dessa kristider och det här stora företaget hade varslat ca 200 personer. 150 personer från produktionen och 50 bland tjänstemännen. Veckan innan första maj så fick alla besked om vilka som fick gå, och det var väldigt många som fick gå på studs. Det blev så klart en väldigt ansträngd stämning bland alla på företaget och väldigt många var arga och ledsna.

Häromdagen under lunchtid var en av tjänstemännen på ett kort besök nere i verkstaden där det endast var två arbetare kvar, resten var på lunch. Samtidigt som de tre står och pratar kommer VDn ner i verkstaden tillsammans med en hel hög besökare, säkert fina herrar och damer.. I alla fall så går VDn fram till de tre männen och undrar frågande var alla de andra är.. - Det är dom du avskedade häromdagen, sa den ena.

Inte ett ljud hördes, endast "fint" folk som stod som fågelholkar. Haha, den tredje mannen höll på att börja asgarva och var tvungen att avlägsna sig snabbt. Vilken fullträff - hur kan man komma på något så bra så fort?

Ja, inte har jag gympat idag. Finns ingen godkänd ursäkt så jag säger bara - sorry Bodil.

Snart är det semifinal i melodifestivalen - vi håller tummarna för Malena, eller hur?!!






Kommentarer
Postat av: Anonym

sorry, förlusten var din. haha så gamla pass är bara pinsamma, men ändå kul! Du har chansen igen om två veckor

2009-05-13 @ 16:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0