Att vakna kl.7 en söndag

Ni har säkert hört det där förr om att när jag vaknar kl. 7 dagen efter är jag bakis.. Jag vaknade 06.45 och min första tanke var "Fan". Jag var inte jättepigg som jag brukar utan låg och slumrade till kl ringde vid 9, då jag reste mig och kunde konstatera att det här är ingen bra dag för dansträning. Katterna sjöng serenader utanför dörren och flög upp i sängen så fort jag öppnade. Kollade hårläget och insåg att jag slipper nog keps på träningen - de står nog ut..

Efter frukost skjutsade Bella mig och Bodil till träningen. Linda ringde och berättade att vår musikanläggning i träningssalen var borta IGEN!! Den blev stulen för drygt ett år sen och nu var vår nya också borta. Jaja, vi svor lite, ringde Gunilla och hoppades att någon kunde trolla fram en ny till imorgon då vi har 4 pass som behöver en musikanläggning.

Träningen var kul, kaotisk om man har huvudvärk och alldeles för snabba rörelser för min uppfattningsförmåga en sån här vanlig fars dag, så det funkade inte riktigt som jag ville, men det är ju bara att träna ännu mer en annan bättre dag...så kanske det fastnar till slut..eller inte

Fick en skön stund på soffan i eftermiddags med min dotter snarkande intill mig.  M var inte alls så trött som vi andra så han bakade mjuk pepparkaka och sen gjorde han fyllda pannkakor till middag medan vi andra chillade. En sån duktig man jag har.

Slutet på denna söndagskväll tillbringade hela familjen framför MAMMA MIA. Det är nog 20:e gången vi ser den och den är lika rolig och lika bra som första gången. Den håller i många år!!

Nu ser jag fram emot sängen igen!! Natti

Kommentarer
Postat av: Bottan

Haha det var så kul när du sa till mig på dansträningen -Varför hoppar du? Har du inte ont i huvudet? Nej inte det, men jag har fått tillbaka förkylningen. Försöker kurera mig till lördag.

Kramis

2009-11-09 @ 18:57:47
URL: http://bottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0