Brandsläckarelit

Det var förresten ingen stöld av musikanläggningen - en "någon" hade stoppat in den i en annan skrubb... Ja, det var i alla fall skönt att slippa skaffa ny.

November är hatmånaden nummer ett - grått, vått och mörkt, och är det en måndag i mitten av November kan det bara bli sömnigt. Mörkt när man kör till jobbet och mörkt när man kör från jobbet, och mitt på dagen är det skymning med ösregn. Suck! Sov jättegott i bilen hem och hann till och med drömma något om att jag kastade en boll för jag vaknade med ett ryck när jag skulle kasta iväg den. Sånt är så pinsamt även om man endast har mannen vid sidan om sig..

Sen hade jag ca 30 min att ladda inför det-där-jäkla-step passet!! Det gick bra för en gångs skull, det börjar sitta nu. Tror nog att jag ska klara av uppvisningen utan att göra bort mig totalt. Ett träningspass kickade igång mig - jag var så otroligt pigg när jag kom hem så jag fixade mat, bakade bröd, sprang runt här och fejade och sen tog jag även ett spel med gitarren och Isabella.

Kom inte i säng förrän närmare halv 12 vilket är alldeles för sent om man ska gå upp 05.15...vilket jag gör av egen fri vilja.

Piggare än måndagen steg jag upp från mig dyngsura säng - längesen nu, men inatt var det en rejäl simtur igen.

Tisdags eftermiddag tillbringade jag med att släcka eld - nu är jag elit på att släcka eld i en tunna med pulversläckare! Så jäkla duktig jag var...! Skämt och sidor, jag var på brandutbildning på brandstationen i Hörby under eftermiddagen. Mycket givande och man får sina funderingar under den tiden - får nog ta ett snack med familjen när jag kommer hem, typ..  Det är ju faktiskt väldigt viktigt att veta hur man ska gå tillväga om brandlarmet och brandvarnarna börjar yla hemma.

Något jag aldrig funderat på innan är att man borde faktiskt ha brandvarnare i barnens rum. Det händer ofta att bränder startar i datorer och barnen har ju datorer på sina rum. Den fruktansvärda branden i Staffanstorp hade börjat i en dator som låg på en säng.

Övning av alla JÄKLA danser ikväll med Bella! Jag vill inte längre! Jag kan ju för tusan inte ens ledardansen utan huvudvärk heller, varken med eller utan och jag som trodde att detta var en bättre dag..

Nä, nu får jag gå och duscha. Jag önskar mig nog en sån dusch som ändrar färg i julklapp - visst hade väl det varit rätt coolt...?!



Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0