Schlageruppvisning

Igår var det äntligen den dagen vi har sett fram emot såååå länge - UPPVISNINGSDAGEN!!!
Vi tränar och övar så länge inför denna dag så man borde inte vara speciellt nervös, eftersom man förhoppningsvis har övat tillräckligt och kan det man ska visa upp. Det finns så klart en del saker som aldrig fastnar, men sen å andra sidan så behöver man ju inte vara med på det då. Det är ju bättre att de som kan det ordentligt visar upp det än att visa upp något halvmesigt med massor av missar. Jag var inte speciellt nervös denna dag, det var nog mest innan när man tänkte på det, men när man står där mitt i smeten så har man så mycket att tänka på så då försvinner nervositeten.

Vi började med genrep kl.10 för alla barnen och det första mottagandet vi fick när vi kom var att Elina var sjuk och att vi inte hade några nycklar till sporthallen, men vi fick inte vänta så där jättelänge innan Gunilla kom och försökte öppna dörren, vilket vi inte riktigt förstod hur man skulle göra.. efter några tappra försök med diverse nycklar och brickor och tryckande så kom vi äntligen in. Nu kunde barnen börja öva  - detta året var där inte så mycket redskap som skulle fram utan det var faktiskt mycket dans för de små. Mycket roligare än när de små springer runt och hänger i rep, går balansgång och slår kullerbyttor på mattor. Det är ingen höjdare att se på om det inte är ens egna barn.



Vi hade planerat pizzalunch för oss alla som hjälpte till, men pizzerian öppnade inte förrän kl. 14 så det fick bli grillad kyckling, revben, potatissallad, bröd och frukt istället och det var ännu godare än en fet pizza.

På eftermiddagen var det dags för oss vuxna att öva lite. Från början skulle jag egentligen vara med på ledardansen, men jag insåg ganska snabbt att den är för snabb för min klumpiga lekamen och sju deltagare var ett ojämnt tal som inte passade in i dansen. Nu visade det sig att där var ju bara fem eftersom Elina blev sjuk, men även denna dag insåg jag att jag inte kunde dansen och inte lära mig den heller. Genrepet gick bra, vi fick t.om fixat så vi kunde genomföra uppa ole som egentligen Mats och Pigge skulle göra, men Mats hoppade av så Bodil fick ta hans plats och det blev fantastiskt roligt - en superbra start på uppvisningen!!



Allihopa skulle ju vara allvarliga under det här framträdandet, men när Pigge utförde sin dans så såg vi att Bella höll på att spricka, hon ville bara asgarva och Linda var ett stort SMILE hela hon..

   

Det var en superbra öppning på årets uppvisning!

Sen kom eftermiddagens höjdpunkt - ledardansen - Guuud, så bra den var!! Linda, du är ett proffs!!



Jag har lagt upp dessa två danserna på facebook om ni vill se...!! Ingen superkvalité på filmklippet precis, men den är så himla bra ändå.



Bella har lika mycket unflying hair som jag då..



The End - såå coolt!!

Vi hade sen lite småttingar som gjorde div danser - de var jätteduktiga allihopa och det var inte alls så långrandigt som det annars brukar vara. Även barnledarna har väl kommit på att man kan göra annat än hinderbanor.

Steppen var mitt första uppträde - Wow! Jag vägrade totalt att titta på publiken, inte ens en liten flukt.. jag var så fruktansvärt koncentrerad på att inte göra fel, så jag gjorde det ändå.. Jag var den enda som trodde att slutet var mycket tidigare än det egentligen var..





Och jag kan aldrig låta bli att sjunga med i en låt - hemskt är det när man egentligen inte vill, det bara kommer..
Hur snyggt är det på bild? Det ser ju ut som jag kippar efter andan, men det gör jag inte - jag sjunger!



Efter step var det vuxengympaledarna som fick visa vad de gör alla kvällar i veckan.



Bodil kör hårt med pojkarna på boxen, ja hon kör hårt med alla



Ellen visade en liten del av sin Intensivgympa





Bodil älskar axelträning lika mycket som sex och choklad







Lordi fick sjunga för oss på aerobicen. Svarta, nitar och hur tuffa som helst flög vi fram över golvet - det gick skitbra - jag var hur nöjd som helst. Vi var grymma!!







Så roligt det var!!

Sen visade Bodil upp lite av sin pilates. Jag tyckte Marcus kunde pitcha upp låten lite...





Trots fruktansvärd huvudvärk som inte ville ge med sig var det en superkulig dag och det var jätteskönt när uppvisningen var slut, för trots att man ser fram emot denna dag så har det ändå varit massor av nervositet och massor av jobb och förberedelser, som nu är SLUT.

Nu får vi se fram emot vårens uppvisning istället!!

Första advent idag - nästan jul!



Och med detta önskar jag Er en härlig, mysig och god första advent.

Nu ska jag mysa med Wallander - Ciao!








Kommentarer
Postat av: Pigge

Haha...vicka bilder.

2009-11-30 @ 18:32:18
Postat av: Jessica

haha, vad gör du på tredje bilden från aerobicen? ;)

2009-11-30 @ 18:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0