Frukosten är serverad

Imorse hände en liten rolig sak. När jag hade duschat gick jag ut som vanligt och serverade katterna sin frukost. I vanlig ordning brukar både Amadeus och Maximus rusa till köket när jag nämner ordet mat men idag var det bara Amadeus som kom rusande för Maximus var fullt upptagen med att kolla husse när han duschade. Jag serverade Amadeus hans mat och han åt en stund sen hörde jag hur han rusade till duschen och mjaumjaumjau mjauuuuu, vilket betyder - Du lillbrorsan, det har faktiskt serverats krubb i köket, kommer du eller? Sen rusade de båda till köket och åt sin frukost.

Jag har för övrigt aldrig träffat på en katt innan som inte är rädd för vatten. Maximus älskar duschen eller att ligga och softa i vasken. Han sitter så nära duschen han kan utan att bli dyblöt och leker lite med duschdraperiet eller bara tittar fascinerat på vattnet.

När Niklas skulle hämta oss förra lördagen i Tollarp så gick han upp och skulle gå på toaletten. Han tar upp locket och ner hoppar en Maximus...hahaha, vilken tur att han inte börjat kissa.



Maximus i bustagen...





Myspys i mattes säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0