Hälften avklarat..

Min nervositet började redan igår.. man grubblar, hoppas, våndas med sina nära och kära i olika situationer. Idag var dagen D för Isabellas uppskrivning. Jag skrev ett lite fint lycka-till-vykort som jag satte på köksbordet i morse och sen ringde jag strax efter halv 10 och kollade om hon var på G, så hon inte försovit sig eller nåt. Så fort klockan närmade sig 11 fick jag fjärilar i magen och var tvungen att tänka på annat.. när klockan var halv 12 hoppades jag så in i bomben och försökte överföra positiva tankar till lilla gumman som satt med sina frågor framför sig. Tio i 12 fick jag meddelandet: JAG KLARADE DET!! och jag började nästan gråta av glädje!
Körkortsuppskrivningen var äntligen över - nu är det körningen kvar - kl. 13.00 imorgon och jag håller ALLA mina tummar!! Ni också hoppas jag!

Det är så roligt när det går bra för ens barn, man gläds så otroligt mycket för deras skull. Precis som man våndas och lider när det blir tvärtom.

Jag är en individ som har lätt för att lida av dåligt samvete. En Bodil skapade en sådan situation igår - jag hade bestämt mig för att en gång för alla lära mig det jäkla step passet som vi ska ha på uppvisningen och när jag precis kommit hem får jag ett sms från Bodil som vill att jag ska komma och gympa. - nej, det ska jag inte! Sen börjar jag vela... så får jag dåligt samvete.. hon bad mig ju faktiskt komma och så är jag så taskig.. hon vill träffa mig.. snyft - fy så taskig jag är.  Sen å andra sidan så får vi ändå inte tillfälle att prata, bara titta - i och för sig inte illa det heller, men..  jag steppade istället, och kände mig ganska nöjd med mig själv när jag kunde passet "lagom" bra. Jag kan inte säga att det sitter till hundra procent, men i alla fall 80. -och det dåliga samvetet försvann - vi bestämde att vi simmar in i dimman tillsammans på lördag istället.

Vill påminna alla om att vi har uppvisning den 28 november kl. 15.30 i sporthallen i Tollarp - kom och se eliten uppträda!!  haha, jag menade kom och se Sus göra bort sig!



Grattis min lilla gumma till halva körkortet!!

Nu ska jag försöka få lite sömn... Natti


Kommentarer
Postat av: Blogg-bottan

Ja jag ville träffa dig, men det får väl vänta till lördag! Och så ville jag få dig i form till nästa lördag ; ) Puh! Hur ska jag/vi orka?! Puss

2009-11-05 @ 11:09:18
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej jag blev glad när hon klarade teorin ännu gladare när hon klarade uppkörningen,som vanligt en lite tår.Men det är ju mitt barnbarn gudbarn och mitt första barnbarn.Ge henne en jätte kram från mig och Roland

2009-11-05 @ 14:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0