Hat-tisdag

Så heter alla mina tisdagar. Jag vet inte varför jag hatar tisdagar, men de är sååååå tråkiga och jag är alltid extra trött på denna meningslösa dag. Idag hjälpte det inte ens med att försöka ha positiva tankar - julafton om en månad - so what? Solen skiner, och vad gör väl det när det är halv storm ute.. En lååång och fruktansvärt seg tisdag i mitt liv.

Det enda, absoluta enda positiva med denna dag är att det är inte så många timmar kvar tills lönen sätts in på mitt konto. Det har varit en katastrofalt fattig månad..suck! Ja, det har ju varit en del inköp den senaste tiden... Ullared och sen motorcykel + all beklädnad man ska ha på sig när man sitter på hojen + två födelsedagskalas. Det sliter hårt på mitt bankkort.

Imorgon ska jag gå och få den omtalade sprutan. Jag är så trött på allt tjatande om svin hit och svin dit, och jag hoppas bara att jag nu tål svinet. Det är ju faktiskt uppvisning på lördag och tänk om jag ligger nerbäddad med hög feber då. Hur kul är det?

Någon frågade mig idag om jag är nervös för att få sprutan imorgon.. Borde jag vara det? Hade de istället frågat om jag är nervös inför lördagen så hade jag däremot nickat stort. Jag är väl egentligen inte direkt nervös, men det är för att jag undviker tänka på det, men när väl tanken närmar sig så känner jag igen känslan från föregående år då man står där på golvet och några hundra pers har ögonen på en och hjärtat bankar och man är såå fokuserad på att inte missa ett steg, inte missa brädan, att inte falla, att hålla takten, att lyssna på musiken..ja allt snurrar i huvudet och sen tittar man upp och ser allt folk, hör hur de klappar takten och man bara njuter fullständigt - så vips så är det över och man vill göra det en gång till, vill hålla kvar känslan lite till.. I love it!!!
Sure, jag är skitnervös redan, men bara när jag tänker mig ut på golvet i sporthallen, innan musiken börjar.

Ni kommer väl och tittar? Annars finns där ju ingen som tittar på mig...snyft.. I och för sig gör det inget om ni inte kommer för då behöver jag ju inte gå och vara nervös. Eller hur?!

Nu ska jag betala vår Österrike resa.
Ha det gott, sov gott och glöm inte ta snark spray.
Kramis

Kommentarer
Postat av: ,Mamma

Vi kommer ej på lördag men det har jag sagt til dig.Har satt pengar på ditt konto i söndags glömde att skriva mitt namn.Kramis

2009-11-25 @ 08:15:17
Postat av: Mammas dotter

Ja, mamma jag vet - jag menade så klart alla de andra 300 personerna som läser min blogg.. Jag såg de inkomna pengarna och förstod att de var från dig - det är minsann ingen annan som sätter in några pengar på det kontot. Ångrar ni er, så börjar det kl 15.30

2009-11-25 @ 19:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0