Hon gjorde det...

Hon klarade körningen också!! Att ha så hög puls som jag hade idag mellan ett och två kan inte vara sunt. Fy fabian vad jag var nervös - så klart mycket mer än Isabella själv, men sån är jag.

Nu har den nervositeten lagt sig, nu kommer nästa - hoppas hon kör försiktigt.. Jag tror jag blir nervsjuk.. haha min mormor berättade en gång för längesen att hon hade köpt tyg till gardiner och hade bestämt sig för att sy de här gardinerna själv. Jag tror att det nog var enda gången hon gjort det. I alla fall så ringde hon och berättade alla turerna med tråden som snodde ihop sig hela tiden, nålarna som bröts, hur många gånger hon fick sprätta upp sömmarna innan de var färdiga. Hon sa att det var så jobbigt så hon höll nästan på att bli nervsjuk. Ni anar inte hur roligt det lät och jag kunde inte sluta skratta. Det är en sån rolig sak som jag kan komma att tänka på när jag har lagt mig och man ligger där i mörkret och tystnaden och plötsligt börja det bubbla inom sig och man vill bara asgarva. Till sist kan man inte hålla skrattet ute och mannen vaknar och blir helt förskräckt av att jag ligger där och asgarvar så jag nästan gråter och han tror att man drömmer eller nåt - när bubblandet har försvunnit, tårarna lugnat sig och man kan andas normalt igen så berättar man vad man skrattat åt så hör man bara en djup suck.... man hör inget annat, men man förstår att han tycker man ska söka hjälp.

Nervsjuk...haha

Bella har lånat min bil idag... hon skulle köra till barngympan och sen vidare till Härjedalen (Svensköp då..) så den bilen lär man inte se så mycket framöver, men sen å andra sidan så har jag fixat chaufför till både lördag och söndag. När jag hade fått mitt körkort så fick jag inte låna mina föräldrars bilar - nä nä, jag fick låna min farmors Opel Kadett herrgårdsvagn - ORANGE var den. Gräsligt ugly, men gick snabbt.. Första gången jag skulle köra och hälsa på min kompis Maria i Helsingborg så körde jag från mormor i Lund till Furutorpsg i Hbg på 27 min... Jag har alltid varit väldigt fartglad, men det räckte med att jag blev tagen för fortkörning och var väldigt väldigt nära att bli av med körkortet så lugnade frun ner sig. Det händer väl att jag trycker lite extra på gasen ibland bara för att det är roligt, men sekunderna efter kommer tankarna på polisen som lurar i buskarna där borta och blyskorna blir plötsligt en lätt ballerinasko igen.

Fredag imorgon - såååå härligt!!!

Seeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0