Måste skriva av mig...

Jag är så fruktansvärt IRRITERAD på somliga människor i min närhet. Om man är med i en förening som ledare eller styrelsemedlem så har man vissa förpliktelser och krav på sig - man måste ställa upp på somliga saker och det ska man gärna göra med ett leende på läpparna. Nej, det behöver man inte, men det är inte meningen att vissa ska göra allt och andra ska bara vara med.

Som ledare har man ett visst ansvar, speciellt som barnledare - de har ansvar över barnen under den tiden de har gymnastik, de får se till så inget händer, att de skadar sig osv. Det är även deras ansvar att ta emot uppgifter som medlemsuppgifter till medlemsregistret, namnuppgifter, födelsenr och diverse allergier osv. och att ta emot terminsavgiften från barnens föräldrar. Om föreningen inte får in de uppgifterna så finns de inte som medlemmar och om det skulle hända en olycka på passet så gäller ingen försäkring för de medlemmarna. Hur svårt är det att förstå? Nu har det gått nästan hela terminen och det är tre stycken barnledare som fortfarande INTE lämnat varken pengar eller uppgifter, trots påminnelser.

Jag är kassör i föreningen och även jag har ett ansvar.

Nu har vi haft new body försäljning och sista veckan att lämna väskor och beställningslistor till mig var FÖRRA veckan. Jag har skickat ut mail till alla berörda om vilka tider som gäller. Tror ni jag fick många väskor tillbaka? Ingen!! Den enda som lämnade beställningslistan i tid var Bodil. Jag mailade även i början av veckan att idag är sista dagen att lämna för beställningen ska in imorgon. Jag ringde till en som jag misstänkte inte hade fått något meddelande och det visade sig att hon inte ens hade haft någon väska - hon visste knappt om det... eller hur?! Det var även samma person som inte lämnat pengar och medlemsuppgifter för ett x antal barn.

Som sagt, är det bara vissa personer som ska lägga ner tid och energi på alla andra? Jag är så heligt jävla trött på detta så blir det ingen bättring kan de se efter en ny kassör nästa år.

Sen har vi då LEDARdansen - var är alla ledarna? Visserligen tycker säkert Linda det är jättekul att fixa ihop en dans, men det ligger faktiskt en hel del arbete bakom - Är det inte meningen att LEDARNA ska vara med då?

Föreslår att ni skärper er annars försvinner denna förening.

Nu ska jag gå och duscha av all ilska.

Kommentarer
Postat av: Bottan

Bra inlägg! Håller helt och hållet med!

2009-11-13 @ 14:11:57
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: sus

Tack! Det kändes skönt att skriva av sig lite

2009-11-13 @ 17:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0