Vilken härlig dag!!

Oj så roligt det var och Oj så mör jag är! Min lördag började med att vakna till klockuslingen kl. 07.30. Seg som vanligt när man vaknar av klocka och seg för att jag visste vad jag hade framför mig... träningsdag, inte helt överens med mig själv om vad jag egentligen kände vid närmare funderingar inför dagen. 6 pass på 7 1/2 timme. Jag fixade först familjens lunch, kyckling- o pastasallad och en halvtimme innan avfärd var jag så taggad inför dagen - det sprudlade energi genom hela mig och jag bara längtade till Tollarp.

Träningsdagen började med ett 90-tals pass. Ett medelpass med bara 90-tals musik - precis lagom start på en tuff dag. Det var väl knappt 30 pers som anmält sig till denna dag och jag tror att alla var med på pass nummer 2 - afro power.



Första passet avklarat - förväntansfulla väntar tjejerna på nästa...



Gunilla var en av de som enbart kom för Afron, men hon stannade en stund och tittade på oss andra som svettades.

Grunden till Afron är en berättelse om negrarnas liv, typ - trummor, sol, regn, skörd, tigrar och fest - ja nästan som Farmville - ett jäkla skördande hela tiden... Kul var det och jäkligt svettigt. T.o.m M tyckte det var roligt!!!







Jippiee, två pass avklarade och mitt hår var så vått att det såg ut som jag precis kommit ut ur duschen.

Guud vad tiden går snabbt när man har roligt och plötsligt var det lunchtime...



Vi satte ihop fyra bänkar mitt i salen och sen hade vi en mysig lunch med våra sallader. Efter svett kommer frossa, vi frös något så fruktansvärt - jag fick nästan köldskador på mina fingrar.

Efter lunch var det dags för Patrics Combat, en inhyrd instruktör från Wellnes i Åhus som kör Body Combat. Tjo vad det var tufft och en annan som inte tränat box pass på flera år fick så klart ont i höfterna efter ca en halvtimmes sparkande, men det var jätteroligt så länge det varade. Det var även roligt att titta på..











Efter detta passet var vi ganska möra, men nu väntade styrka, bräda, stång pass - det passet skulle vi arbeta mycket två och två, och jag hade Isabella som min partner. Somliga saker gick hur bra som helst och andra inte alls, men vi hann knappt börja förrän det var slut.

Sen spökade de ut sig...

ABBA passet!! hahahahahahah  Först in kom Bodil...





sen var de plötsligt tre...







Jag kände redan i början av detta passet att GUUUUD, vad min kropp är stel... att träna en hel dag tar hårt på kroppen, speciellt om man inte har tränat så mycket innan, men det är ju såååå kul!!











Ellen rockar fett till ABBA, likaså Elina..



HEADBANG!!



Nu är jag trött!! Och jäkligt våt!! 

Tack till alla som ställt upp och gjort den här dagen oförglömlig! I alla fall kommer jag att bli påmind om den ett bra tag framöver - redan nu har jag svårt att röra mig, och redan imorgon ska vi träna igen.. SUCK!!

Avslutar dagen med ett foto som verkligen sprudlar av glädje - TRÄNINGSGLÄDJE!!!



Så här kul har vi alltid på vår gympa!! Eller hur, Bodil?

Sleep well!


Kommentarer
Postat av: Bottan

Denna dagen hade inte varit någonting utan er gymnaster! TACK!

2009-11-15 @ 20:05:47
URL: http://bottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0