80-tals fest i Vä

Tjenixen people!!

Nu kommer säkert min mamma att bli upprörd och ringa mig när hon läst detta för hon tycker att jag festar för mycket... men mamma lilla, du behöver inte ringa - det var evigheter sen! ja, förutom i fredags då..

Det var en lördag med mycket softande. Niklas och Josefine körde till Kristianstad sjukhus för Niklas skulle byta sitt gips. De var inte särskilt kunniga på det där för han kom hem med världens klumparm, haha. Han ville ju ha ett plastgips som tål vatten eftersom han jobbar utomhus, men de hade inte de resurserna så de kunde åstadkomma något sådant och istället använde de hedenhös gips, typ från stenåldern med gipsbindor som doppas i vatten och sen stänker det på kläder och golv när de virar det runt armen. Han kan så klart inte ha det så det första han gjorde när han kom hem var att klippa sönder det.

Festen började redan kl 18 så vi fick ju börja förfesta redan tidigt på eftermiddagen. Eftersom vädrets makter inte tyckte om mig och mina lockar så fick Niklas skjutsa oss bort till våra nästan grannar - aldrig i livet jag går bort till Bodil och Pigge i den här stormen och det här horisontella regnet. Och inte hittade jag några 80-tals kläder heller... antagligen slängde vi allt sånt när vi flyttade och jag kände inte för att köpa begagnat. Jag kan festa bra ändå utan 80-tals kläder.

Precis innan vi skulle sticka så såg jag att min bh framkallade utstickande bröstvårtor på min blus - det var inte mina bröstvårtor som syntes utan små rosetter på bhn och det såg ut som jag hade en väldigt högt upp och en väldigt långt ner... jag rafsade åt mig en bh utan rosetter på vägen ut som jag bytade till när vi kommit till våra nästan grannar.

Bodil är för rolig - hon hade gjort det mysigt och tänt en massa stearinljus i vardagsrummet för det var tänkt att vi skulle sitta där, men hon hade dukat fram drycker, glas och tilltugg i köket - det är väl klart som tusan att man sätter sig där drycken finns.... eftersom de bara har fyra barstolar i köket så fick ju två sitta på vanliga stolar - där nere... haha det såg ganska komiskt ut faktiskt.





Det var ganska folktomt när vi kom till festen. Vi fick förresten skjuts av Niklas till festen - han körde i två omgångar och hämtade oss och han körde fel båda gångerna...

Höstdekorationer på borden - jättefint!



Supergod mat - varmrökt lax, goda såser och potatis - smaaarrrigt!!

Bara 80-tals musik hela kvällen - härligt.
Pigge är för rolig, han är ju en rockare ut i fingertopparna och det enda han vill dansa till är typ AC/DC. Han är ju på dansgolvet annars också och rockar fett med sin luftgitarr till Careless whispers. Här kommer lite bilder på Pigge on the dancefloor











De hade en musiktävling under kvällen om 80-tals filmer och tv-serier - gissa vilket lag som vann?!! Jag tror att även ett annat lag också hade alla rätt, men Pigge gick upp för att hämta pris innan någon annan sa något och han fick en lp skiva i pris... hur ska han kunna spela den och varför skulle han vilja?



Mats har varit sjuk några dagar men ville så klart festa med oss ändå, men han fick åka hem under kvällen för han fick jätte hög feber och kräktes. Inte bra och jag som satt vid sidan av honom.



När vi skulle ta kaffe så undrade Bodil varför de hade fat till koppen... då visade jag henne att det är för att man ibland häller för mycket kaffe eller mjölk i och då rinner det över....så ha fat till koppen annars blir det vått på bordet.

Pigge brukar alltid gnälla på mig för att jag sätter in så många bilder på honom och tillika kallar honom linslus, men han är ju ta mig tusan alltid framför kameran..så fort kameran är framme så ser man hans tryne..

BILDBEVIS!!







Här skulle han nog visa hur svettig man blev av att spela luftgitarr till sounds like a melody..



Men Bodil är inte heller så dålig på att fastna på bild..













Ni kanske tror att vi var typ de enda som var där...eftersom det är bara bilder på oss, men i mörkret bakom oss döljer sig mer än man tror.. ja flaskorna på borden syns i alla fall.



Vi hade en kul kväll med mycket dans och vinfärgade tänder. Närmare kl. två såg somliga ut så här:



och då var vi nog klara med den här festen... eftersom det slutat regna så bestämde vi oss för att låta Niklas sova och vi promenerade hem istället.

Sagt och gjort - medan Robert kom och hämtade Elina så gick vi andra. Pigge hade tydligen väldigt brått så han gick lite före, men det var ju ingen konst att komma ifatt honom.. Han frågade Bodil om hon tagit kameran och hon svarade högt och tydligt -JA, men han hörde tydligen inte eller så fattade han inte utan han frågade igen och då sa hon nä och då började vi skoja om att de fick gå dit imorgon och hämta den eller nåt. Puckot vänder och ska gå och hämta kameran och vi sa till honom att vi bara skojade. Bodil hade ju kameran, men han bara gick. Jaja, han kommer väl tillbaka så vi satte oss i en busskur och väntade och väntade och väntade... han kom inte och vi gick tillbaka, men han var inte där.. Kallt var det, blåsigt var det, trötta var vi och jag bestämde mig plötsligt för att på måndag ska jag gå på boxpasset så jag kan få slå lite på sopan.

Vi gick hem och när jag väl fått av mig mina klackar och fått på mjukisbrallorna kände jag att nu kan jag ut och leta igen - fan så mycket roligare att springa runt i bekväma skor än i högklackat. Jag skickade ett sms till Bodil och undrade om hon behövde hjälp, men hon svarade med att han var på baksidan och hade inte kommit över Rockys staket, hahaha och det är väl ca 50 cm högt.

Slutet gott - allting gott
Sov som en stock till 9!!  Fattar ni, jag mår bra idag! Vaknar jag 7 är jag bakis..

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja Snussan visst tycker jag att du festar mycket men det har jag med gjort i mina dager.Bara ni har skoj, men där får det sluta.Man ska ej bli full enbart salongberusad.Annars har man ej skoj då mår man bara dåligt.Kramis mamma

2009-10-05 @ 12:16:50
Postat av: Marcus

Alltså, om du vill ha fler läsare så måste du sluta lägga upp så många bilder på Pigge! ;)



Marcus

2009-10-05 @ 18:01:56
Postat av: sus

Jag vill varken tjäna pengar eller göra reklam för min blogg - de som gillar min blogg gillar säkert att titta på både Pigge och Bodil annars får de faktiskt låta bli. Och jag gör ju faktiskt allt för att så lite folk ska läsa - hur kul är det att läsa om medelålders tanter festa...och en rockare som lirar luftgitarr till careless whispers..??

2009-10-05 @ 20:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0