Veckan som gått..

I dagar tre hade jag utbildning för dotterbolaget i Tyskland inom FI (finance). Det var endast grunderna och det gick förvånansvärt bra, men det är ganska jobbigt ändå. Måndagskväll tillbringade jag i Lund, där vi gick runt och visade universitetsområdet mm och sen gick vi och åt på Gräddhyddan. Jag åt en delikat middag som bestod av hjortfärsköttbullar med whiskymarinerad lingon, potatisgratäng och gräddsås. Mums!

På torsdagen kände jag mig mer konstig än vanligt, frös jättemycket, var oerhört trött, huvudvärk och yrsel. Jag åkte faktiskt hem från jobbet redan vid tre och styrde stegen direkt till sängen. Jag tog på mig mjuksbyxor och ett x antal tröjor, kröp ner under en fleecefilt och duntäcke. Jag sov konstant till kl.9 då jag vaknade av kramper i magen - neeejj, inte njursten igen! Anfallet varade i ca en timme och sen lugnade det ner sig - det var inte alls så illa som förra gången. Somnade igen och sov ända till morgonen - sus sov i ca 13 timmar - helt sjukt! Jag som normalt sover 5-6 timmar.

På fredagen gick jag upp som vanligt och duschade och gjorde mig i ordning. Jag trodde liksom att jag var fit for work nu, men jag frös som en våt hund fortfarande och hade molande värk i magen.. När M kom upp och såg vilket skick tanten hade sa han bara -gå och lägg dig igen, du ska för tusan inte jobba när du sitter och skakar så där.. Jag var ju inte ett dugg trött efter 13 timmar så jag lade mig att läsa flickan som lekte med elden och där stannade jag typ halva dan.

När M kom hem så ville han att vi skulle köra till Bromölla och titta på motorcykel åt honom. Sagt och gjort - han hade ju kollat på nätet innan så han visste vad han ville testa. Först och främst var det ju kläder han skulle ha och det blev hela munderingen..jacka, byxor, handskar, stövlar och hjälm. Jag hittade också ett par stövlar som jag gillade så de köpte jag. Vi hann inte med att testa någon mc, men bestämde att vi skulle återkomma när de öppnade dagen efter.

Inga barn hemma fredagskväll så det blev en soft-i-soffan-fredag med Johan Falk.

Upp i ottan lördag och körde till Bromölla. Bella var tidigt hemma så hon hängde med. M körde motorcykel och jag testade kläder. Inhandlade hela munderingen till mig också - lika bra att passa på om han ska köpa hoj så får man säkert extra rabatt på kläderna också.

M var helt salig när han testat hojen han var sugen på -denna vill jag ha, var det enda han sa när han återvänt. Trots att det regnade ganska mycket var han överlycklig och tyckte att den var otroligt skön att köra - han hade inte ens märkt att det regnade..

Hojen han köpte är en Honda CBF 1000 SA, en 2008 som gått 600 mil. Verkligen jättefin.



En glad och stolt, men väldigt våt M




Kommentarer
Postat av: Bodil

Den ser jätte fin ut!

2009-10-25 @ 15:36:42
Postat av: mamma

Visst är den snygg,Men kör du för fort så vet du hur orolig jag blir, va rädda om varandra för detta med motorcyckel ger mig vallningar i sömnen

Kramis mamma

2009-10-26 @ 15:11:24
Postat av: sus

hahahaha, mamma du är för rolig - vallningar i sömnen - det är för sent för dig nu....hahahaha

2009-10-26 @ 16:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0