Center Syd var folktomt

Visst är det här mörkret tröttsamt! Jag är ständigt trött, det känns som jag skulle kunna sova alltid. Något som piggar upp tillvaron är när man kan ta några dagar semester, vilket jag har gjort denna vecka.  Eftersom jag var hemma från jobbet i fredags och jag visste att jag lämnat en del arbete ogjort till denna vecka så kändes det härligt att veta att måndag och tisdag är det mycket att göra. När jag kommer till jobbet så har min underbara chef gjort allt det jag tänkt göra... oerhört vänligt, men..

Det är ju aldrig att man är sysslolös bara för att man inte har det planerade att göra, nej nej icke..! Korridoren gapade tom för det är höstlov och alla vill vara hemma hos sina barn eller så är de på tjänsteresor. Oerhört tyst.. inte roligt alls. Jag längtade varenda minut efter onsdag och semester.

Så äntligen blev det onsdag och jag och tjejerna stack ner till Center Syd. Jag trodde att alla skulle vara på Center syd nu när det är lov, men det var väldigt folktomt, vilket var oerhört skönt. Bland det värsta jag vet är att trängas med folk i affärer.
Vi fick shoppat en del, tjejerna och jag - mest tjejerna. Jag hade bara ett planerat inköp och det var present till Sabbelina. Sabina fyller 16 tre dgr innan Josefine och jag hoppas hon blir nöjd med inköpet eller rättare sagt -jag vet hon blir nöjd! Annars handlade jag bara en skjorta och en kofta till mig själv och en vinterjacka till Isabella.

Vad tjejerna handlade har jag ingen aning om för det var så mycket, bella köpte jeans på MQ i alla fall, det kommer jag ihåg. Tröttsamt att köra hem - jäkla lång väg. Stannade till i Hörby och fixade internetbank och dosa till Bella, sen var det raka vägen hem.

Nu ikväll har vi badat lillen. Han får 5 dagars extra stark dos avmaskningsmedicin för han har en parasit i sin mage och ska badas två gånger under dessa 5 dagar. Han var så gullig. Vi badade honom i handfatet och han klamrade sig fast i min tröja. Efteråt lade jag honom i badlakanet i mitt knä och där blev han, inkurad och endast huvudet syntes, där låg han och hade det mysigt. Sen fönade vi honom så han slapp frysa och han tittade så älskvärt på mig hela tiden. Han är en snäll och go liten kise.



Känner ni igen platsen?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja visst är det Svensköp

2009-10-29 @ 13:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0