Freedaaaaaaa!

Guuuud, vad jag ångrade att jag inte tog tre dagar semester istället för två.. Jag tänkte att onsdag och torsdag är ju rätt så jobbiga dagar och fredagar är ju hur lätt som helst att jobba, det är lugnt. Man är ändå så himla glad att det är fredag så man tänker inte så mycket på arbetet i sig...trodde jag med min simpla högertrafikerade hjärna.  
 
Vi tar en repris som jag tycker passar bra i detta sammanhanget:

"När du har en sån där ta-det-här-jobbet-och-stoppa-upp-det-dag, prova följande:

På väg hem från jobbet, stanna vid ett apotek och gå in till hyllan där de har termometrar. Du ska köpa en termometer, för analt bruk, av märket Q-tip. Se till att det verkligen är detta märke på termometern. När du kommer hem låser du dörren, dra sedan för gardinerna och dra ur telefonjacket så att du inte blir störd under din terapisession.

Byt till mycket bekväma kläder, t ex gosbyxor, och lägg dig på sängen. Öppna förpackningen och plocka ur termometern. Lägg den försiktigt på sängbordet så att den inte skadas eller går sönder. Ta ut manualen ur förpackningen och läs den. Du kommer att kunna läsa följande finstilta text:

"Alla termometrar tillverkade av Q-tip är PERSONLIGT testade."

Blunda och säg följande fras, högt, fem gånger:

"Jag är SÅ glad att jag inte jobbar med kvalitetskontroll på Q-tip"


Jag hade bestämt med min chaufför kl.15.00 och han var punktlig som alltid, däremot inte jag...stressad som få for jag ner för trappan, slängde fram min tagg och stämplade flex minus IN... ahh va fan..jag ska ju UT - sen gick det inte att ändra.

I södern var det strålande sol och 11 grader. När man kom hem var det genom molnigt och 7 grader. M beslöt sig ändå för att ta en runda med den lilla röda. Jag däremot fick snällt stå i fönstret och vinka..
Om väder och vind tillåter blir det nog första åket för mig imorgon, efter övningskörning, träning och bröd- och bullbak. Detta är enda helgen i november som vi har en ledig helg om man nu kan kalla den ledig, men vi ska i alla fall inte bort någonstans - ni vet, göra sig fin i håret och ta på sig kläder som man aldrig annars använder. Jag har ju så lite kläder så alltid när jag går bort så har alla redan sett de kläderna innan. Sorgligt men sant.

Efter Ms lilla tur med den röda så fick han för sig att han skulle spela Guitar Hero - fatta vilken sensation! Ja, det tog ca 8 sekunder innan man hörde:
- Fan det här klarar jag inte av!
- Grrrr, jag blir jätte nervös!
- Åh fy, nej det här går inte!
- Ah nu vet jag inte var jag är!
- Fan, nu tappade jag bort fingrarna

Men lilla gubben, du kanske skulle prova Easy först
- Amen, gör jag ju - stör mig inte! Jag försöker koncentrera mig!

Suck! Och jag som var speedad - ingenting mot vad han blir av Guitar Hero.


Varför blir jag helt besatt av en bok? När jag väl har kommit in i handlingen så kan jag inte släppa taget, jag kan ligga och läsa långt in på småtimmarna, tills ögonen går i kors och man nästan sover, men ändå anstränger sig att hålla ett öga öppet i taget. Helt sjukt är det. Så när boken är slut blir jag helt förkrossad och vill bara läsa mer och mer.

Nu är det IDOL!!!

Njut av kvällen!!
PUSS & KRAM


Kommentarer
Postat av: M

Elaka kvinna!

Fatta att 2 låtar guitar hero på nivå easy höjer pulsen mer än ett helt box-pass...

2009-10-30 @ 20:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0