Hej Sverige

Ja nu sitter ju de flesta av Er och tittar på IDOL - inte jag! Och gissa varför? Det kan ni inte, men när vi kom hem idag vid fem så var det fortfarande ljust så jag sa lite försiktigt till mannen -nej men titta, det är fortfarande solljus ute....En stor suck och sen -jaha, då får jag väl klättra upp på taket då... Så nu har vi inte tv fri vecka längre - antennkabeln är på plats!!

Nu börjar det närma sig vinterdvala för vår pool. M har chock-klorerat vattnet idag och imorgon åker de nya plåtarna på. Sorgligt men sant.

Vi ska ha julfest med jobbet och jag kom med på ett hörn i festkommittén eftersom jag har rätt så bra kontakter med ett visst bussbolag. Jag skickade iväg offertförfrågningar till två bussbolag och det ena bad jag så klart om lite extra rabatt för att jag är så trevlig och snäll. haha, det slutade med att det bussbolag som står mig närmast kunde erbjuda två bussar till nästan halva priset av vad det andra bussbolaget begärde. De nämnde att det var ett riktigt "kompis pris" - om nu min pappa är min kompis vet jag inte precis.. i den stunden var han snäll i alla fall. Så nu anlitar vi Thells igen - det börjar ju bli en vana - de var ju där förra veckan.

När M hämtat mig på jobbet idag så körde vi ner till hälsokost affären för M skulle ha vitlökskapslar. Jag frågade kvinnan i affären om det finns tabletter mot natt svettningar..
- Alltså jag har inga direkta svettningar på dagen, men nätterna är helt sjuka, och sen kom de vanliga frågorna om hur länge det har hållt på och hur mycket jag svettas mm...
- Hur gammal är du?
- 43
- Det finns många som det börjar på redan i 25 års åldern
- Alltså du menar att jag är så jäkla gammal att kärringaköret har börjat på allvar nu eller?
- Det är ju fullt normalt..
- Den paketen åker rakt ner i väskan - icke jag visar att jag är sååå gammal för nån!

Nu är det ju nästan bekräftat att jag är i övergångsåldern - får se om tabletterna hjälper för det är ta mig tusan inte kul att vakna minst 3 gånger varje natt av att vara genomsvettig. När man reser sig så rinner det från håret och pannan.

Annars en lugn och skön kväll med mannens och katternas sällskap. Förhoppningsvis somnar jag inte allt för sent för jag ska nämligen gå upp 04.15 imorgon. Ullared väntar på mig!!

Oj, jag höll på att glömma fotona jag fick av millisen:



Min lille kille som har blivit en stor cooling - André, min gudson - och jag är en stolt gudmamma...haha



Och sen har vi den lille charmige som bara blir mer och mer lik sin pappa. Lille Elias, 8 månader stor och en riktig klåfingrig liten krabat.

Nu väntar Johan Falk igen - ha det gott och glöm ej släcka stearinljusen

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0