Knytis med eller utan bestick

Lördagskväll samlades ett glatt och väldigt blandat gäng hemma hos Bodil, Jessica och Linda för att ha kul, dvs för att festa. Somliga började festen redan klockan två... vi slog vad om vilken tid Pigge skulle decka eller många trodde han skulle decka, men jag var faktiskt en av dem som inte trodde det. Decka gör man oftast om man blandar en massa och jag tror nog att Pigge var trogen sin Rom och Cola hela kvällen.



Det var så roligt när en av tjejernas kompis kom in och hälsade. Han kom bland de sista så han hade en hel del att gå igenom. I alla fall så när han gick igenom köket och tog i hand med alla så bara log han mot mig, precis som vi hade hälsat innan. Jag har förövrigt aldrig sett människan, men jag antog att han gjorde samma misstag som många gjort på sistone och tagit fel på mig och Bodil, eller så kände han väl inte för att hälsa på mig - jag luktade väl illa eller var för tjock eller nåt.

Det var lite roligt när vi satt och åt så presenterade de varandras gäster så Linda presenterade Jessicas, Jessica Bodils vänner och Bodil presenterade Lindas vän...ner. Pigge gratulerade M till kortet, sa till bella att hon inte fick dricka alkohol..förrän på tisdag och det blev även en gratulation till brudparet som gifte sig den 9/9-09 - vilken härlig dag att gifta sig på! Det föreslog jag Bodil och Pigge också förra året, men de kom aldrig till skott.

När man är hos Bodil ska man leka, så och denna kväll - Bodil älskar musiklekar och det blev två stycken, men vi tog den första två gånger för den var så rolig. Så klart vann tjejerna, men killarna var förvånansvärt duktiga - jag blev smått imponerad på min omusikaliska man t.ex.

Sång och musik i massor men lite tunnsått med dans - saknade det lite.







Det var en helkul kväll!! Dock hade jag lite problem att få min man att gå rakt när vi skulle hem. Mötte ett gäng ungdomar på en sådär 10 pers som tittade väldigt konstigt när vi kom gående - först M som gick ganska ostadigt (typ så in i bomben vingligt..) på den breda trottoaren, även kallad gatan.. och sen jag som gick efter och sa -men för helvete Mikael, kan du inte gå rakt fram som normalt folk!!?? Ja, han bara muttrade något ohörbart och vinglade vidare.

Då det var tvärtom för typ flera år sen så sa M till mig - Skärp dig nu sus, du ser väl att det kommer folk där framme, och var tyst, du skrämmer ju dom.

Tack för en helkul kväll tjejer - det gör vi gärna om!

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0