Luddan???!!!

I fredags efter jobbet körde jag och Lotta ner till Hörby city och besökte S34:ans utförsäljning - jag fyndade en knallgul jeansjacka som har kostat 1199:- men som jag betalade endast 100:- för - helt sanslöst. Jag är ju egentligen ingen gul person, men Helen tyckte att jag skulle köpa en sån för jag har ju gula converse... det blev även två toppar, en lila och en vit med blommor som har lite tantvarning över sig, men jag är ju snart 50 så då är det väl tillåtet. Vi tog även en runda inom sport kalle, men där hittade jag ingenting alls.

Eftersom vi skulle till Ann på kvällen så var det ganska onödigt för mig att köra till Vä efter jobbet så jag åkte med Lotta hem istället.

Halv sex körde vi hemifrån Lotta för att köra och hämta upp Christel och för att byta bil, vidare ner till city för att hämta Jane som inte var på plats så vi fick köra en liten extra runda runt kvarteret för att se om hon var på G, men ingen Jane i sikte utan när vi kom tillbaka till ursprungsplatsen stod hon där snällt och väntade på oss. Vi fick in Jane i bilen och fortsatte vår färd mot Helens hus där även hon stod utanför och väntade. Nu var vi färdiga i Hörby och styrde bilen mot Ludvigsborg och när vi kom till denna lilla håla så skulle Lotta shoppa presentkort i Ica affären - vi fick vänta i evigheter!! Det var t.om så länge att Mia blev orolig att vi hade glömt bort att hämta henne.. men efter evigheten kom då Lotta igen och färden fortsatte långt ut i ingenstans, ut på småvägar och skog och sjö och hela köret. Vi skulle hämta upp Mia ute vid vägen och helt plötsligt så körde vi bara förbi henne... oj! Så fick vi vända och hämta upp henne också. Nu var vi alla och denna rundan hade tagit flera timmar kändes det som, men det var nog bara en timme.. Småvägar igen och sen plötsligt var vi utanför Anns hus. Äntligen!

Vi hade skramlat ihop pengar till en jättefin VÄLKOMMEN ljuslykta för utomhusbruk och när vi kom fram såg vi att den behövdes...den som stod där hälsade oss inte välkommen och tillika var den rostig, men den kanske ska vara så... Nu fick hon i alla fall en ny och som inte var rostig.

Ann och Robban byggde detta huset i fjor och Ni kan inte ana så fint det är - stora ljusa ytor, vitt, fräscht. Ann är jätteduktig på de här små extra inredningsdetaljerna som ofta gör att ett rum ser lite speciellt ut. Hon framkallar det där lilla extra som när en annan försöker ibland men då ser det oftast för mycket ut, om ni förstår vad jag menar.

Vi blev i alla fall bjudna på Strawberry daiquiri till fördrink. Den var jättegod!!!! men den smakade inte likadant som den Marie bjöd på i somras. Denna var där lime i och det tror jag inte Marie hade i sin.

Ann hade verkligen ansträngt sig.. vi blev bjudna på amerikansk buffé och till varje maträtt hade hon skrivit små fina namnlappar



Här är en del av buffén.



Lotta och Mia med fördrinken



Christel



Till bords skålades det ett antal gånger och maten var såååå fruktansvärt god. Här har vi Jane, Ann och Mia



Lotta är ingen linslus precis... Här skålar Lotta och Helen med kameran.

Sen har Ann och Robban en hund som jag gärna ville ta foto på, men tror ni hunden ville???

   

Som synes ganska hopplöst att fotografera en ganska energisk hund..



Här har vi hunden och Mia - enda sättet att få en ordentlig bild på den guttaperkabollen..

Vi hade en mycket kul kväll. Vi hade planerat in både sing star och guitar hero, men vi hittade inte skivan till guitar hero och den enda sången det blev var när vi sjöng Vi gratulerar.. för Mia som har födelsedag den 3/10 HURRA  HURRA  HURRA  HURRAAAAAAA

Vid midnatt ringde jag mannen som körde till Hörby och hämtade upp lilla mig, som hade fått åka precis samma runda tillbaka som ditresan, men den här gången slapp vi vänta vid Ica.

När vi kom hem var jag inte ett dugg trött och jag var så förvånad av att där var varmt hemma när jag steg in genom dörren - javisst ja, vi har ju fått ny panna installerad idag. Det tog ju bara en vecka för hantverkarna att komma till skott, ett x antal osanna löften, ett x antal ursäkter och till sist när mannen blev ursinnig och skickade ett ganska så argt mail - dåååå kom de! Så nu har vi varmt och gott här hemma och en skitsnygg NIBE panna...haha hur snygg är en sån, men om man jämför med den gamla haggan som stod där innan så är detta en kalaspingla - alltså skitsnygg!

Tillfreds med kvällen somnade jag gott i min sköna säng med härlig NIBE värme i huset.
Natti


Kommentarer
Postat av: Annsan

Ha,ha! Du e ju för rolig du Sus! Tack i alla fall för dom fina orden om vårt hem o min mat! Det var rart av dig! Fast allt var väldigt enkelt att fixa till!

Ps. Lyktan där ute SKA vara rostig...... ; )

2009-10-06 @ 14:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0