Föreningslivet har startat

Så var det lördag igen! Härligt! Veckan har varit arbetsam, jag har typ varit en zombie om kvällarna...
I torsdags när jag kom hem strax innan sex så det första jag gjorde var att lägga mig på soffan och säga till M att han skulle väcka mig när han körde på träning. Genomgick ett aerobicpass i dvala, men jag tror att jag tyckte det var roligt.

Fredagen var lite mer lättsam. Chefen bjöd på fredagsfika vilket uppskattades mycket. Körde hem lite tidigare för att hinna träffa tjejerna innan de stack till sina pojkvänner över helgen. Som vanligt en fredagskväll orkar inte denne svensken laga mat så även denna fredag blev det hämtmat till mannen och mig.

Efter en kebabpizza och två glas vin slängde vi oss i soffan och halvsov till en seg film.

Pigg som en lärka...for jag upp vid nio på lördagsmorgonen, hittade äldsta dottern sovande i soffan då Henke kört henne hem early för att han skulle bygga ett jakttorn i skogen tillsammans med sin pappa och då ville ju inte Bella vara med.

Lite marktjänst får man ju ta sig tid med en lördagsförmiddag, lite sortering av filmer då mina barn tydligen inte har lärt sig alfabetet. För det mesta är det de som rumstrerar i dvd-väskan så när vi ska leta efter en film så hittar vi den aldrig där den ska vara - sånt blir jag så trött på.

Har även fixat med medlemsregistret för gympan - suck! BORING!! Har tyvärr bokföringen kvar för augusti..tar det sen.

Här kommer lite bilder från våruppvisningen förra året













M har varit och köpt lite trä...ovanligt! Nu är den ena trappan upp till poolen så gott som klar. Precis lagom när det är dags att vintertäcka poolen..enligt mig. M har fortfarande inte stängt av värmen i den för han tror att det blir varmt väder igen och då ska han bada.. Han brukar ta ett dopp när han har varit ute och sprungit. Skönt i poolen men knappast skönt när man går upp.

Ikväll ska vi basta och skrubba bort alla döda hudceller..usch  låter äckligt!

Måste baka något gott till onsdag - någon som har förslag??? Hur ska jag egentligen hinna med det? Det är ju gympa på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0