I just love when love takes over

I torsdags körde jag dubbelt igen, först Ellens intensivpass och sen aerobicen. Det är så synd att vi är så få på Lindas aerobic. Det hade varit så mycket roligare om vi varit många. Ni som läser min blogg får faktiskt dra på er skorna och träningskläderna och komma dit!!

Fredagen artade sig faktiskt som en ganska slapp arbetsdag. Det är ju knappast att man sitter sysslolös, men det var ingen vidare stress heller. Omorganisering bland rummen framkallade lite pratstunder som var ganska givande. Linda fyllde 30 år så vi blev bjudna på kladdkaka med god knäck ovanpå. Smaaarrigt!! Det är nog den enda nackdelen med att arbeta på ett ställe som har mer än 100 anställda - det är alla födelsedagar som ska firas - alla bjuder ju på tårta!! Men det är ju bara en nackdel för att man ständigt försöker hålla igen på godsakerna - kolestorolet ni vet..

En rolig sak som hände i veckan var att vi gratulerade Annika och Andreas som gift sig. De träffades på jobbet och i fjor fick de barn och i år gifte de sig. Produktionens chef höll tal och blommor och presenter utdelades. En av kollegerna kom fram för att överlämna ett paket och när hon precis gick bakom mig snubblade hon till och paketet bara flög iväg och det hördes ett rejält kras. Det blev knäpptyst i hela matsalen och jag kände hur det började hetta i mitt huvud och jag tänkte GUUUD, vad ska de nu få... ååh, gud så pinsamt för henne.. Efter en stund när alla reaktioner lugnat sig så säger hon bara lugnt - ojdå, men det var bara ett skämt. Här, varsågod och så får de den riktiga presenten. Mitt huvud hettade fortfarande - jag kunde liksom riktigt känna hur hemskt det hade varit om det varit på riktigt. Asgarv utbröts!! Verkligen lyckat!!

3 små underverk har kommit till världen inom en vecka på min arbetsplats. Har folk ingen tv hemma eller?

Ja förresten det där inbrottslarmet som aktiverades i veckan var falskt alarm, men jag ringde i alla fall till larmleveratören och klagade på utryckningen som tog 2,5 timmar. De blev förskräckta och skulle undersöka saken närmare, vilket de gjorde och ringde tillbaka. Det är så klart inte godtagbart att det ska ta så lång tid och vi fick 2 månadskostnader gratis som plåster på såret. Nu var det ju ingen fara, men om..... gissa om man gått i taket då!

Åhh glömde nästan berätta att Isabellas lärare hade blivit så orolig när hon sprang hem så hon ringde dagen efter och frågade hur det hade gått.. så gulligt av henne!

Jag har nu även anställt en städerska som städar mitt hus varje fredag. Fatta så skönt att slippa marktjänsten. Nu är det ju bara den "vanliga" städningen jag betalar för så fönsterputsning och storstädningar får jag ju själv ta hand om. Det har ju varit så grymt fint väder i veckan, men när man kommer hem på kvällarna har det varit ganska mörkt så man har liksom inte tänkt på hur fönsterna ser ut, men idag... Ohh my Goood! Solen strålar, men inte in. Gissa vad sus har ägnat lördagen åt??!!

Vallkärra kyrka imorgon - lille Elliot ska döpas - åh shit, jag har inget att ta på mig!!





Ciao for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0