Memorera mycket

Det är bara tisdag och det känns som att jag jobbat en hel vecka redan. Igår var jag såååå trött så jag hade egentligen kunnat gå hem från jobbet redan till frukosten. Jag frös och mådde allmänt dåligt - antagligen för att det var måndag och att jag inte softat färdigt helgen. En sak som vi gjorde söndag kväll som jag bara måste rekommendera - vi bastade! Så härligt det var efteråt, det kändes nästan som när man tränat - förutom att man inte var trött och öm i musklerna, och att det antagligen beror på vätskebrist men ändå. Så man behöver inte träna - det räcker att sitta i bastun 10 minuter... Skön avkoppling en söndag när måndagsångesten är som värst.

Måndag kväll körde jag och bella till Tollarp för att steppa. Det var sjukt roligt men det var vidrigt varmt så det rann t.om svett på armarna. Det händer inte ofta. Vi mötte M, Bodil och co på vägen hem då de var på väg till sitt boxpass. Jag hade också gärna boxats men det är för sent för mig. Av ett sånt pass blir jag så speedad att jag inte somnar förrän mitt i natten och då funkar inte min hjärna som den ska dagen efter - jag behöver i alla fall 5 timmars sömn om jag ska vara alert.

Min kollega Ann fyller 40 år om en månad och idag fick jag ett mail ifrån henne där hon sammanfattar sitt liv fram till sin 40-årsdag. När jag läst den berättelsen så kom jag på att jag ska skriva en självbiografi - jag har ju ett sånt intressant liv...hahaha  Men ärligt, fatta så mycket jag har att skriva egentligen, och jag kommer ihåg så fruktansvärt mycket från min barndom - det var ju då mitt minne fungerade - det var då hjärnan registrerade allt. De första 4 åren kan jag säkert fråga mamma och mormor om, men resten känns nästan som det var igår. Jag har även lite minnesluckor då jag var 16-17 år, men det beror nog på att jag var tonåring och totalt förvirrad. 

Jag hade inte tänkt att skriva den för att någon speciell ska läsa den, men det kan kanske vara kul för mina barnbarnsbarn att läsa om någon i deras släkt som var ung på 1900-talet.

Kvällens styrkepass med Bodil var kul! Det gick betydligt bättre denna veckan än förra. Måste ju vara i toppform till vår inspirationsdag den 14 nov då man ska orka med 5 eller 6 pass på en dag. LÄNGTAR!!!

Har också en fundering på att jag vill utföra en halvmara - en otroligt tuff utmaning för en som hatar allt som har med löpning att göra. Hur kan man få såna idéer?? Min hjärna har fått kontaktfel.

Nu kallar sängen
Natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag rekommenderar Göteborgsvarvet! 4 ggr har jag gjort det, och tänkt varje gång på startlinjen, att- Varför gör jag sånt här?? Men det kommer jag på på vägen hem =)

2009-09-16 @ 08:15:40
Postat av: sus

Hej anonym, Eftersom du gjort det 4 gånger så är du löpare och njuter säkert av att springa till skillnad från mig då eller så har du också nåt kontaktfel - allvarligt sådant...

2009-09-16 @ 19:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0