Tjenixen people!

Så börjar nästan alltid min systerson sin blogg.. Lille Elliot har blivit jättestor, hela 2 månader gammal och inte ett endaste dugg lik sina föräldrar. Han är ju söt!!!



Bilden är lånad från hans blogg...

Hela helgen har det varit soft, har inte ansträngt mig något vidare med någonting. Igår hade vi det jäkligt varmt i bastun och jag stod väl ut i sisådär 10 minuter, men jag hann skrubba min kropp med jordgubbspeeling. Sen gjorde jag kycklinggryta med paprika och mango chutney - supergott.

Sen var det filmtime igen. Vi såg en skitbra film med Nicholas Cage som heter Knowing - ruskigt bra!!

Kan ni tänka Er att jag sov till nästan halv 10 imorse! Jag blev själv chockad. Mikael hade tydligen vaknat vid sex och sen gått upp vid åtta. Han hade gjort ett antal försök att väcka sjusovaren, men hon hade tydligen bara grymtat och sen vänt sig om - det har inte jag nåt minne av, så när jag totalt yrvaken slår upp mina ärliga blå är det nästan middag. En zombieliknande varelse hasar sig upp ur sängen med håret på ända...ni ser mig framför er va? haha, ingen rolig syn...I alla fall så kommer jag upp och ser en liten lapp ligga utanför sovrummet med världens kråkfötter. Jag får verkligen anstränga mig för att kunna se vad där står och M har säkert ansträngt sig extra för att jag ska kunna läsa det. I alla fall så stod där att han gått och köpt frukostbullar. Gulliga man.

Mikael har tillbringat dagen utomhus, och jag som inte har någon bra hårdag har då tillbringat dagen inomhus. Ett tag nu i eftermiddag så låg jag i hallen och tog ut luften ur alla luftmadrasser, stora badfåtöljer mm som vi haft i poolen. Det måste ha sett otroligt komiskt ut med sus krälande, liggande, ålande och tryckande med alla badleksaker under sig. Jag har även sorterat bort en del skor som jag inte vill att någon i familjen ska ha - fem par åkte bort i första utrensningen.

Imorgon är det första step-passet för mig denna terminen och jag längtar!!

Nu ska jag måla naglarna - har fått tag på ett nagellack som håller i evighet, men nu måste jag måla om dem för jag är trött på färgen. Och jag måste även kapa naglarna för de är alldeles för långa - jag kan ju knappt skriva på tangentbordet.

Seeya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0