Varför?

Jag har sett så himla mycket framemot att gympan ska börja, så att man kan få rätt på sitt liv igen. Jag har t.om börjat springa för att få igång flåset nu innan terminstart. Igår sprang jag 5 km på 28 minuter - väääldigt långt för att vara lilla jag som löptränar, men man måste börja någonstans. Jag är i alla fall stolt över mig själv, och emellanåt tyckte jag faktiskt att det var rätt kul också..kanske 5 sek lite då och då.

När jag stod i duschen efteråt så kändes det oroväckande konstigt i ryggen. Neeeejjjjj!!! Inte det NU!! Imorse när jag skulle resa mig från sängen var det bara att konstatera att min rygg inte var på humör. Stel som en 109 åring stapplade jag in i badrummet - ett rent litet helvete att tvätta fötterna i duschen kan jag tala om. Ja, och så har det fortsatt hela dagen - inte för att jag tvättar fötterna på jobbet, men ryggvärken gjorde sig påmind hela förmiddagen. Framåt eftermiddagen stabiliserade det sig lite och jag kände mig lite mer rörlig. Vad har jag nu gjort som framkallat detta?

Har beställt hjälp imorgon bitti kl 07.00. Får väl höra av min massör vad jag har gjort för fel.

Det är inte rättvist! Bodil och alla andra tror säkert att jag bara är lat och inte orkar komma på gympan. Jag vill ju komma igång, annars hade jag ju för tusan inte sprungit innan - eftersom jag HATAR att springa.

Nä, nu får jag rycka upp mig - det funkar inte att deppa.

Hittade den här lilla dikten i min dator som Eva skrev till Bodil inför hennes första inspirationsdag - den får mig att le för jag kommer ihåg att Bodil reagerade väldigt starkt på att vi tyckte hon var en pest - Kommer du ihåg, Bodil?

När man svettats en sjö

Och tror att man snart ska dö

Ty ben, armar, rygg och mage värka

Känner man sig ändå glad som en lärka

Eftersom man alltid kan lita på

Att Bodil där i mitten stå

Med ett leende stort

Som ger energi så fort!

 

Du är vår källa till inspiration

Såna som du finns det knappt en på miljon’

Vi hoppas att du aldrig slutar

Skrika på oss när andfådda vi kutar

Glöm heller inte bort att skräna:

”Ner med rumpan!” ”Upp med knäna!”

För även om vi ibland kallar dig en pest

Tycker vi innerst inne att DU ÄR BÄST!






Nu är det snart Ghostwhisperer - en av mina favvisar.


Kommentarer
Postat av: Bodil

hahaha hade jag glömt! Vilken härlig påminnelse! Haha kolla Bos pushup! Konstigt jag inte såg det och skrek :-Upp med huvudet!! i örat på honom.

2009-09-02 @ 10:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0