Vilket scenario man spelar upp i hjärnan

Första natten på ganska länge UTAN svettningar - klimakteriekossa eller nåt har jag väl blivit.. 32 år och redan kärringaköret. Guinness rekordbok - here I come!

Huvudbry på jobbet - 3 möte inbokade varav det ena jag fick springa till - ännu mer huvudbry efteråt, men löste det till sist och nu hoppas jag att jag slipper det igen.

vid 11 ringde min mobil med hemligt nr. Då blir jag lömsk! Väldigt kort svarar jag:
-hej, det är sus.
-det var från ?????? 
-förlåt va sa du?
-det var från SOS alarm - ditt inbrottslarm har gått igång i ditt hus - är det någon hemma?
-Nej, då hade väl någon svarat hemma...
-En väktare är på väg.

Nu började klimakteriekossan hetta igen - va tusan gör man nu då? Jag har en halvtimme hem och då har ju väktaren redan kollat läget så det var ju ingen idé att köra hem. Jag skickade ett sms till bella och hon blev lika orolig som jag. Hon hade bara en lektion kvar så hon berättade för läraren vad som hänt och läraren sa -spring till bussen! Vad gör du här? Spring!

Just innan SOS ringde tänkte jag ringa och beställa tid hos min frisör, men nu spelade jag upp världens scenario i min hjärna om att alla mina saker var borta och då har jag ju inte råd att gå och klippa mig...

Bella kom hem och allt såg lugnt och fridfullt ut. Hon smög runt huset, tittade i alla fönster men det såg orört ut så hon vågade gå in. När hon larmade av sa den att larmet hade varit aktiverat. Hon tänkte att hon måste ju ha något att skydda sig med om där var någon där inne så hon grep tag i ett paraply... Paraply!! hahaha, bella har redan börjat praktisera som polis och istället för pistol har hon ett paraply...hahaha Hon smög runt i hela huset och när hon kom till sovrummet så såg mitt täcke lite bulligt ut...och hon angrep det med sitt paraply - hon slog och slog och tänkte att det här ska jag ALDRIG berätta för nån!  hahahahahaaaaaa

När hon slagit sig svettig på mitt täcke ringde hon mig och berättade att läget var under kontroll..och jag kunde börja arbeta igen. Min hjärna stannade liksom av för en stund när svettningarna satte igång.

Två och en halv timme efter att SOS alarm ringt mig anlände väktaren! Sanslöst uselt!! Hade det varit tjuvar så hade de ju hunnit tömma hela huset. Gissa om jag ska ringa och skälla imorgon!! Jag går inte och betalar dyra pengar varje månad för att jag tycker det är kul att larma av och larma på.

När jag körde hem kom jag på att M inte kommer hem förrän sent och då kan ju jag och barnen gå ut och äta för att fira vår egna lilla hjälte - blivande spanpolisen även om hon nu ska bli kriminalare.. Vår hjälte är hon i alla fall - hon vågade slå ner en suspekt inbrottstjuv som låg under mitt täcke..

Sagt och gjort - vi åt gott och hade en mysig stund med present- och julklappsprat. Det är ju snart dags att börja inhandla diverse paket och jag har inga som helst idéer i år.

Ingen träningsvärk än!!! Härligt!  Hårda pass imorgon igen..
Nu ska jag softa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0