Åh vilken härlig Påsk

Fyra helt underbara dagar har snart passerat.

I fredags tog jag tag i mitt liv och gjorde något som jag inte gjort sen i höstas - jag putsade fönsterna. Nu kan vi se ut igen och M behöver inte komma med konstiga kommentarer om att det snöar ute - oj, nä det gör det visst inte, det är bara fönsterna som är skitiga..

På kvällen åkte vi med Bodil och Pigge till Furulund, en hel timme för tidigt för att Pigge hade fått det för sig och vi andra litade blint på hans ord. Vi åt gott och hade ett litet "styrelsemöte" fast det inte var styrelsemöte... men vi tittade på bilderna från förra årets Mc dagar i Västervik och planerade detta årets tjoho-kuliga-dagar-i-Västervik.

Påskafton hade vi alla ungdomarna här, Nisse, Jossan, Bella och Henkeponken. När solen strålade så fick M sådan lust att ta ut hojen igen..och jag kunde faktiskt också tänka mig en liten runda med honom. Jag har inte åkt med honom innan så en viss nervositet hade jag, men jag litar på min man så... sagt och gjort. Ett helt företag att få på sig alla kläder! Fy vad jobbigt det var och sen kan man ju knappt röra sig.





Testade solskyddet i hjälmen - nice!



Nu sticker vi, bye bye

Körde till Svensköp och träffade Jessica, vår fd granne och tänkte hälsa på Ingela och Eva, men det var bara Thomas som var hemma, de andra var på konstrunda.

En lugn och skön lördagskväll med massor av midsommarmat, julmat och påskmat, alltså sill och lax, köttbullar och prinskorvar, ägg ja allt som hör till vår sommar och vinter. Såg en sååååå tråkig film med Nicholas Cage senare på kvällen.

Söndag= rensardag. Nu jäklar har vi fått liv i gubben.. andra gången han är ute i garaget och rensar. Han slänger saker!!! Jag tog tag i förrådet - tog ut allt, sorterade, slängde och satte in det som blev kvar i fin ordning. Nu kan man gå in där utan att vara rädd för att knuffa ner något från hyllorna bara man rör sig. Det känns så oerhört skönt att slänga allt vi inte använder.

Det finns fortfarande en hel del möbler som vi skulle vilja göra oss av med - det känns lite hårt att slänga dem så vi får försöka sälja dem på blocket eller nåt.

Annandag Påsk är en bonus-slappedag. Jag har satt upp en sak på väggen som säkert kommer att uppröra tjejerna när de kommer hem. Jag kan riktigt höra kommentarerna...

Bella säger: -Jahaaaaaa!?!
Jossan säger: -Men mamma!!!!

Sen....kommer ALLTSÅ!, VARFÖR?, INTE DEM! och sist men inte minst -DU ÄR KNÄPP MAMMA!!

HAHA.

Ikväll ska vi ha sällskap av Mr Weber - det är första gången vi träffar honom i år faktiskt och jag längtar.

Kommentarer
Postat av: bottan

Åh har ni en Mr Weber, vi har fröken Weber. Jag tror att er är säkrarae och mer erfaren. Ska vi byta? Du har förresten lika fin hjälm som jag. Kramis

2010-04-05 @ 16:04:43
Postat av: Sus

Ja, jag hörde att Pigge tagit oskulden på Er fröken Weber...eller han kanske bara tror att det är en fröken. Han tror att det är ett bröst, men i själva verket är det en ölmage. Vår kyckling satte på en ölburk idag så den blev saftig och god - med hjälp av Mr Weber då...



Jag är inte ett enda dugg förvånad att vi har likadana hjälmar - varför skulle vi inte ha samma smak där när vi har det på så mycket annat..

2010-04-05 @ 20:19:24
URL: http://snuttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0