tussar är svåra att fota

I lördags var vi hemma hos Bodil & Pigge på parmiddag som Bodil så fint kallar det. De passade den lilla tussen Ellie, en liten jag-vet-inte-vad-hund. En liten ettrig tuss bara, och jag tänkte mig ett litet gulligt foto på denna lilla ....

Hur svårt kan det egentligen vara?



-Eh, vi testar en gång till..



- Lilla Ellie, kom så - puss puss
- Nej, låt bli bandet till kameran!
- Kom, sitt fint..
- Men, jäkla tuss, sitt stilla - lugn & fin nu..



- Ok då, ta det förbaskade bandet då - bara jag får ett foto

Får jag presentera - Ellie!!! Det är en hund.. stor som en tredjedels katt.

För att återgå till parmiddagen blev vi bjudna på: ÅÅhhhh så underbart god, typ VÄRLDENS GODASTE potatisgratäng, grillat kött (vilken tant ugn hade tillagat, fröken Weber hade lördagsledigt). Bodil bjöd på Cigarr vin för att vi alla skulle känna samhörighet.

Till kaffet hade hon bakat en sååå god Snickerskaka, men ack så mäktig! Är man hungrig passar den utmärkt som middag, men som sagt - även om man är mätt så tuggar man ändå.. och dricker polkagris..hm..likör?

 

Jag vill nu döpa om den här parmiddagen till spelkväll i bästa vänners lag.
Skilsmässospel i all ära - högljudda blev vi men vad jag vet så finns det ingen planerad skílsmässa i sikte.



När vi spelat en omgång och gästerna vann, så var vi så torra i halsen efter allt gapande, och så fruktansvärt sugna på Jäger & Red bull - vilket så klart inte gick att få tag på vid midnatt i lilla Vä, men...vad som inte finns in da blue hause finns inte - eller?! Bella och Henke hade ändå inget för sig så de kom så gärna och levererade en god kopia.



Mina små änglar



Red bull kopia från Austria

Det var inte alla i sällskapet som drack denna dryck - lille Pigge håller sig till sin kapten



Det är helt sjukt vad tiden alltid går snabbt när vi är hos Bodil och Pigge. Det var ganska längesen vi spelade, och sist var M och jag värdelösa, men vi har haft lite tid på oss nu att lära känna varandra, så denna gången hade de ingen chans - vi vann storartat!

Jessica kom hem, onykter och bovaktig.. maskerad förmodar jag..



Och plötsligt var klockan halv fyra - Jesus!! Vi tömde glasen och tackade för oss, och Pigge blandade en ny...




Kan tillägga att jag vaknade kl. 07.15 dagen efter och mådde bra - tillbringade söndagen i trädgården och soffan, varierat schema med ca 2 timmars intervaller..

Tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Jessica

haha, smickrad av bilderna :P trodde inte jag var så svart runt ögonen ;)

2010-04-21 @ 18:42:17
Postat av: Sus

Vi försökte faktiskt berätta för dig, men du verkade inte tro oss...

2010-04-21 @ 18:56:04
URL: http://snuttis.blogg.se/
Postat av: Jessica

haha nej, men jag ska tro på er nästa gång! :)

2010-04-22 @ 11:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0