Wiiii, kul med shopping!

Igår tog jag ledigt för att jag tyckte att jag behövde en mamma-barn-dag eller kanske en barn-mamma-dag.. Den var underbar i varje fall.

Jag fick i alla fall sovmorgon till sju - det var skönt!

Första stoppet var S.Sandby där vi trängde oss på precis lagom vid frukostrasten. Lämnade pengar och inkasserade liquids. Det såg precis likadant ut som när jag var där sist, precis samma människor satt vid borden.. En rolig episod inträffade: När jag pratat med pappsen ett tag så sa Bosse, en äldre herre som jag känt sen barnsben - e de Camillas dotter? Alla började ju så klart skratta... jag vände mig emot honom och frågade om han inte kände igen mig?? -e de du som är Camillas dotter, vad du nu heter??
-men snälla Bosse, jag har jobbat här i 15 år, känner du inte igen mig?
-e de du Sussi? Herregud, vad du har blivit ung!!
- Du e ju blind Bosse, hon har ju bara ändrat frisyr! sa en av de andra. Hahaha jag känner mig nog något äldre än 16 år...

Jarmo kom också efter ett tag och undrade varför vi inte hälsade på hos Camilla... det hade vi inte planerat, men eftersom hon var hemma gjorde vi en blixtvisit även där innan vi körde hem till mormor och morfar för en liten pratstund och fika. Det är så himla sällan man träffar familjen nere i Södern så man får gå igenom alla på en dag och det är alltid så himla kul att träffa dem. Efter en timmes tid började shoppingnerven hoppa - nu är det dags tjejer - nu är det Nova som gäller!!

Att shoppa kläder är bland det roligaste jag vet och visst hittade vi en del.. När vi hade genomsökt alla affärerna, intagit lunch så kände vi oss ganska redo för ett sista besök, och det var till Cathy och Elliot.

Åhhh så söt den lille pågen är!! Charmig, rund och go, och med ett strålande humör hela tiden.







Kolla ögonfransarna!
Jossans kommentar: -undrar hur långa de hade blivit med mascara..?!

Vi hade en jätterolig stund med syster och systerson. Cathy hade bakat underbart god kladdkaka och negrar - precis som vi behövde det när vi just stoppat i oss massa thai-mat (men det kunde ju så klart inte hon veta).
Vi spelade även Wii och jag blev helt "svitt". Det är hårt att boxas, även med tvn..

På vägen hem stannade vi till i Hörby för att byta örhängen och då passade jag också på att köpa ett par. Släppte av bella i Svensköp och shoppade i lanthandeln - första gången sen vi flyttade för två år sen och det var roligt att se reaktionerna när vi kom in. Så klart saknade de oss!!

När vi kom hem tyckte jag att M och jag skulle köra till el-giganten och köpa Wii... inga högre protester från M så det gjorde vi. Det blev ett svart Wii för att matcha PS3 an och resten av apparaturerna. Jag beställde även en fitness board för de var slut, men kommer i nästa vecka.

Hela kvällen spelade vi Wii och jag hade redan träningsvärk i armen när vi gick och lade oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0