Puss på dig också

Jag vill bara varna alla mina kära vänner att inte bli telefonförsäljare, och om ni mot förmodan ändå blir det så ring inte till mig och försök sälja något, och absolut inte en dag jag inte är jätteglad..

För några månader sen gick jag ur en lott-prenumeration som jag varit med i några år, men den sista tiden vann jag aldrig något så jag tyckte det var tråkigt.

För en stund sen ringde en försäljare från det här lott företaget. Jag tog luren och svarade..
-hej det är Susanne
-hej mitt namn är Daniel..... har du Susanne hemma?

Redan där gick det snett..

-Jag presenterade mig precis som Susanne, någon annan Susanne du vill prata med kanske..
-Åh förlåt jag hörde inte..hej, mitt namn är Danie...där kom han på att han just sagt det

och sen började han rabbla bla bla, och jag sa inte ett ljud
Ibland, om personen är trevlig kan man säga lite -jaså? -jaha! -åh! så att man visar att man är med i samtalet, men den här läsa-superfort-direkt-ur-pappret... ville jag inte föra ett samtal med.

Han berättade vilket fantastiskt erbjudande de hade och när jag vinner så kan vi så klart ringa hem, men har du ett mobilnummer så är det lättare att nå dig.. Nu hade han säkert pratat i flera minuter och jag var knäpptyst.
-Ja, ditt mobilnummer vill vi ha..
- Absolut inte! Jag är inte ett enda dugg intresserad!
- Men, Har vi missuppfattat något?
- Ja, eh vad tror du?  - jag sa ju upp prenumerationen för att jag INTE vill vara med - varför skulle jag gå med igen då??
-Ok, hejdå

Suck!


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hahahaha go moster!

2010-05-01 @ 13:42:10
URL: http://superpojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0