Våren är här!!

Åhh visst är det härligt!

Torkvindan är uttagen och man börjar planera hur f-n vi ska göra med trädgården, katterna är galna och vill ut hela tiden, skatorna och kråkorna sitter i träden och vrålar ut sin skönsång, spindlarna börjar titta fram och ogräset växer sig högre för varje timme. Åh vad det är njutningsfullt... eller?

Temperaturen har i alla fall stigit och vårdoften har anlänt - det räcker för mig.

Måndag morgon var denne svensken och lämnade bilen på service..huu, det är sånt jag gärna förtränger - bilar ska bara rulla.. service? Det är bara tråkiga pengar - det var bättre förr när jag arbetade i Sandby.
Skulle jag inte besiktiga bilen på onsdag hade jag nog inte ens tänkt på att man kanske måste byta olja någon gång... bara tråkiga måsten som bilägare.  Jag fick i alla fall 35% rabatt på oljan - inte illa!!

Trädgården ja... den är full av ojämn mossa, fula träd, ful uteplats och fula plattor. Till helgen river vi den fula uteplatsen och ska börja bygga en ny snygg uteplats. Jag vill ha en liknande som vi hade i Svensköp men med skydd från grannarna så att vi slipper se "SICKO" eller vad var det Bodil kallade den  - "PSYCHO". Den är körd, så ock ägarna.

Sen har vi då katterna.. Sen vi flyttade hit här brukar jag alltid gå ut på balkongen och röka och då brukar katterna följa med. De kommer rusande så fort de hör balkongdörren öppnas, och sen sitter de där och njuter av den hemska gödselaromen (den är minsann värre här än i Svensköp!) eller så får de syn på en fågel och ännu bättre en annan katt, och de blir platta som en spätta, och sen "ålar" de fram så fågeln eller katten inte ska se dem... sen gör de inte mer, men de är besatta av att få komma ut på balkongen.

Vår kloka katt Amadeus har lärt sig att när matte hämtar kaffe...då brukar hon gå ut, så han rusade till balkongdörren så fort jag hällde upp en kopp kaffe.



-Ni ser mig inte va?

Maximus är olydig varenda gång vi är ute - han totalvägrar gå in, så jag får alltid springa och jaga odågan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0