Ljuva lördag

IBLAND är det skönt att sova lite längre än vanligt - ja, det blir aldrig längre än 8 timmar ändå för min kropp behöver absolut inte mer.

En lugn och skön lördagsförmiddag med lång frukost, och det innebär tvärtom vad gäller vardagar - en smoothie i all hast vid köksbänken. Nu blev det sörplande smoothie sittande vid köksbordet, lite tidningsläsning och en hel hög med reklam som ska bläddras i. Jag satt säkert vid köksbordet i 20 minuter...wow!

Efter en stund kom en trött bella upp - mamma, idag ska vi åka inlines! -du också!!
Alltså det hör ju till saken att jag är ju ingen hejare på rullande hjul... men vill hon att jag ska hänga med så klart då gör jag ju det.

Ett helt företag att få på sig alla skydd och sen ska ju även de hemska rörliga sakerna också på - hur reser man sig från sittande med hjul som vill fara iväg hela tiden?

Hahaha, det var en syn för gudarna! Jag satte fart - inga problem alls, men hur fan gör man när man ska stanna - väguslingen svänger ju kraftigt... Faaaaan!!! Fick slänga mig om en vägskylt för att kunna stanna..
Satte fart ner mot området planeterna, där är bra vägar att åka på... det är bara det att där är väldigt kuperat.. shiiiit, hur får man stopp på eländet???? Man kan inte åka inlines på gräs kom jag på - skitbra att stanna på.

Tror ni inte jag vurpade...haha fick en jäkla fart och skulle då åka lite slalom för att minska farten, jo tjoflöjt..boom så låg jag där. Vilken tur att kroppen är vadderad. På skakiga ben åkte vi hemåt igen - dyngsvettiga. Jaja, lite övning på detta ska det nog funka efter en sådär 10 gånger.

Väl hemma igen så gick jag ut i trädgården - jag köpte ju växter som ville i nya krukor. Blev mycket nöjd med resultatet.







Sen började det störtregna och jag hade torkvindan full med tvätt - KUL!!!

En mysig dag, kändes nästan som söndag, och på kvällen åt vi rester från gårdagens buffé - Gott!
Kvällen avslutades med en film som jag inte alls uppskattade - historiska filmer är inte min grej.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0