En dag närmare

Tjolahopp!!

SEMESTER!!!!!!!!!!!

Har haft en kort vecka, korta arbetsdagar och kort minne, eller det sistnämnda är som vanligt - intensivt och skitbra på att komma ihåg oväsentliga saker.

Styrketränade igår och än så länge ingen träningsvärk - alltså tog jag inte i ordentligt.

Nu har jag hittat min blivande PT, men har inte kommit till skott att ringa och boka tid för konsultation - det kommer - skyndar lagom sakta..

Slutade tre idag för att hinna med storshopping på Willys - ingen förvirring överhuvudtaget i min hjärna under timmen jag var där.. -där ser du Bodil, det har med åldern att göra! Du är äldre och totalt förvirrad..hehe

Kvällen har ägnats åt matlagning till "damerna" som kommer imorgon. Heter det dam-middag eller tjej-middag när man har uppnått denna mogna ålder? - antar att det heter dam-middag då...

Den ena sorgen efter den andra... Vi tänder ett ljus för Den lille motorcrossföraren som vurpade så olyckligt i Tomelilla häromdagen och fick inre blödningar och avled i ambulansen. Jag kände inte honom personligen, men min systers familj gjorde. Tänker på familjen och alla anhöriga - fy bubblan vad orättvist!

Försöker förbereda mig mentalt för tisdagens begravning, men det går inte. Begravning ska vara ett fint minne, men jag föredrar att minnas Annelie som hon var, inte någon som ligger i en kista. Annelie är inte där ändå, det är bara hennes kropp. Jag hoppas och tror att det blir en fin begravning, men ack så jobbig.

Simma lugnt

Kommentarer
Postat av: Bottan

Förvirringen handlar om att jag har en massa viktiga saker i mitt huvud, medan du, som du själv sa, har oväsentliga. Och om det blir dam/tant-middag eller tjejträff är ju faktiskt upp till er själva vad ni gör den till. Skratt, fest, fylla, dans=tjej...tjabb, tårar, stillasittande visor=tant.

Ha så kul! Begravningen blir säkert jättefin. Det jobbigaste är att se hennes familj. Och du kommer alltid minnas henne som levande, i alla drömmar. Tro mig. Puss

2010-08-13 @ 08:46:46
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Sus

Jag sa att jag bara "kommer ihåg" oväsentliga saker, det har inget med att jag inte HAR en massa viktiga saker i mitt huvud. Då blir det en tjejfest ikväll - Jippiiieeee!! Jag är en tjej ikväll!!!!

2010-08-13 @ 12:42:19
Postat av: bottan

Grattis till dig :)

2010-08-13 @ 13:46:59
URL: http://bottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0