Ullared

Helt sjukt vad tiden går fort - redan ny måndag och är trött som en get för dels kunde jag inte somna förrän efter midnatt och sen väcktes jag av åskan som blixtrade och smällde precis ovanför vårt hus vid två. Det var liksom inte det lilla mullret utan jag bokstavligt talat studsade i sängen av vibbarna från smällarna - ändå försökte jag verkligen att somna om för jag visste att jag ska köra 20 mil om några timmar och sen gå en hel dag bland folk och sen köra 20 mil igen.. Jag kan inte vara trött då.

Det var jag så klart - astrött, men kaffe botar det mesta, tyvärr med den nackdelen att jag blir så in i bänken nödig efter en väldigt kort stund. Fika -o toalettbesök på Susedalen - as usual.

När vi körde längs E6 vid Halmstad så ligger där ju en massa industrier längs vägen..
Bella: - Åh, där ligger Varbergs Kurhotell och pekar till vänster.
Sus: - Eh, nä det är Pärsons tunna skivor

Åhhh, sen asgarv! Ett tydligt tecken på trötthet.

Väl uppe i Ullared möttes vi av ett ganska folktomt Gekås - sååå skönt, man kunde gå och titta på alla kläder i lugn och ro utan att brottas ner av galna tanter, men inte tusan hittade jag något i klädväg ändå. Det blev mycket av heminredning denna gången. Nya tallrikar, muggar, tavelramar, gardiner och en jättefin kudde till min soffa.

Mamma, Cathy och Åke kom också dit, men då var vi redan klara med vår första runda..

Vi gick in på Hairstore på jakt efter lite bra hårbehandlingar och det inköptes balsam och inpackning för en hel förmögenhet, men gud vad lockarna ska glänsa nu. På väg ut var vi tvungna att gå in på Erotik outlet.. Sabina ringde sin mamma, min syster alltså och sa att hon tänkte köpa glidmedel men att Camilla skulle betala det..
- Ja, du använder ju det, då ska ju inte jag betala.
- Jag använder väl inte det..?!  Jag kan riktigt se Camillas blossande kinder och efter en väldigt lång paus...
- Jaså, du menar till håret!!!
Hahahahaha

Vi gick in på Gekås en andra gång, handlade lite till - fikade med de andra och sen lite shopping i de andra affärerna också sen körde jag och flickorna hemåt, medan Sabina stannade kvar med mamma, Cathy och Åke för att sedan åka med dem hem.

Hann precis komma hem, sätta upp mina kassar och sen var det dags att dra på möte i Tollarp.

Kul när jag väl var hemma igen - uppackningenn är ju halva nöjet av en Ullaredstur.

Nu ska jag försöka tagga ner, känna lugnet inom mig - imorgon blir en svår dag.


Kommentarer
Postat av: bottan

Tänker på dig idag. Kram

2010-08-17 @ 13:06:59
URL: http://bottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0