det här med sopor och sex

Det är så härligt när en arbetsdag blir bättre än förväntat!
Igår var jag helt ur banan(inte frukten alltså) och ville bara ha semester igen och hade samma tanke när jag steg in på jobbet imorse, men så blev det så bra ändå.

Hade konsultmöte på fm och ni vet att jag inte alls är glad för att prata inför folk jag inte känner, men men jag överlevde.. och ännu ett möte som bara gick så bra, alla frågetecken diskuterades och förintades - det kändes så mycket bättre efter det.

Mia hade läst om min utrensning av skor och ville att jag skulle ta med några - hon köpte 3 par!! Härligt!! Nu kan jag köpa nya!!

Vi har börjat diskutera vår jorden runt resa lite grann här hemma och jag har bestämt att ett nytt konto ska öppnas och döpas till "Kilroy" - jag lämnar gärna ut kontonumret så om det är någon som känner sig extra generös går det bra att överföra några slantar.

Vår rutt ser ut så här: Stockholm - Tokyo -//- Seoul - Bali -//- Kuala Lumpur - Melbourne -//- Brisbane - Auckland - San Francisco -//- Los Angeles - New York - Reykjavik - Stockholm

Igår kväll gjorde jag klart sånghäften till lördagens sumpdjursskiva - oj vad vi ska bli hesa! Massor av sång och ni vet vad belöningen blir va??!

Vi har ett litet miljöproblem här hemma - vi tycker det här med sopsortering är pest. Vi gör det, men vi hatar det. All denna skräp tar upp stor plats eftersom vi inte kör och slänger varje dag och det har diskuterats många gånger hur och var vi ska förvara det i väntan på att slängas.

Mikael kom på den briljanta idén att vi kan ju faktiskt förvara det i säckar i sopskåpet! Vi har ju ett sånt som inte används.
Sus: - Att inte JAG kom på den utsökta idén!
M: - men du är ju kvinna!
Sus: - Åh, vilken tur att jag inte är man för då hade ju du varit bög..

Så lätt det är att komma in på sex när man pratar om sopsortering..

I grund och botten är det ju det livet går ut på, eller hur? Sex! Det sa i alla fall Josefines naturkunskapslärare igår..men han menade nog fortplantning och inte sexställningar eller dildos.



Överväger om jag ska träna idag...jag gjorde ju inte det igår...så...vi får se.

Freeeedaaaa imorron!! Sämsta dagen att köra till Willys på, men sus ska och hon ska åka hoj till jobbet också.

Vi hörs!





Kommentarer
Postat av: bottan

Då blir det alltså Sumpdjur bland oss Supdjur....usch det låter som en hes skiva....

2010-08-26 @ 20:53:27
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Sus

Haha, ja så kan man ju också se det..

2010-08-26 @ 22:18:58
Postat av: Mia

Åh, ja e sååå nöjd o glad att jag slipper ränna i skoaffärer efter skor. Får sån beslutsvånda...:) Tack, Sus!

2010-08-27 @ 22:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0