Päronsplit o bowling

Äntligen fredag! Snö snö snö o folktomt på jobb, men trots det var det kuligt att jobba för vi såg framemot kvällen. Vi tjejer som gillar att festa hade bokat bowling till kvällen, men innan det skulle vi äta gott hos Helen.

Jobbade till strax innan fem och sen åkte jag med Marya hem till Helen. Vi blev bjudna på glögg o gula russin - var sak för sig så är det gott - ihopa smakar det blähä. Blev dock lite besviken på att vi inte fick den utlovade päronkonjaken med varm choklad - jag som sett fram emot den!!!



Agneta o Christel



hmm Mia!!



Lotta, Maria och linslus Mia



Ann o Helen



Marya

Sen bjöd hon på ett himmelskt god buffé med bland annat varmrökt lax o god sås till det, smörgåstårta, rostbiff, potatisgratäng, potatissallad, mimosasallad, frukter, ost o bröd mm. Supergott, och jag åt så mycket så jag knappt kunde röra mig..



Vi åt o pratade, åt o pratade och plötsligt tyckte Helen att vi skulle dricka kaffe och äta kladdkaka och dricka päronsplit.

Tiden går fort när man har roligt och snart var det dags att bege sig till bowlingen.

Oj så ringrostig man var - det var ren tur att man träffade käglorna där framme..jaja somliga gjorde ju inte det ibland.. Lotta blev besviken för att där inte var staket på sidorna, haha

Vi utförde amatörbowling på nivån fnittriga fjollor leker med boll... inte alla klot gick rakt fram - Christel gjorde en Jessica, dvs tappade klotet bakåt, hahahaha och inte en gång utan två!!!

Det var två roliga timmar som gick alldeles för snabbt.







Ann o Jane posar...



O Ann gjorde en Bodil, dvs stängde av kameran när hon skulle trycka på avtryckaren...













Ja, en bättre presentation av vinnaren behövs väl inte...hihi.

Om ni är sugna på att spela bowling med folktomma banor som granne, bar med humana priser och brett sortiment, cafeteria o trevlig service så kan jag verkligen rekommendera Hörby bowling. Emellanåt spelade de bra musik också..

Efterfest hos Helen! Chips o koncentrerade ostbågar förtärdes medan jag pimplade kaffe utan päronsplit. Min söta gubbe kom o hämtade mig vid midnatt.

Tack tjejer för ännu en kulig kväll - vi gör om det nästa år!!

Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0