Och man bara äter hela tiden...

Hejsan alla glada,

Åh, det har varit en fullständigt underbar helg! Inget speciellt planerat o ändå har den blivit så bra.
Älskar dagar då jag bara kan göra vad som faller mig in, så i helgen har det blivit lite avslut på mina pågående projekt och jag har t. om bakat en supergod pepparkakskladdkaka.. Ni vet min favoritbagare Frödinge, han gör en supergod sådan, men helt seriöst tycker jag nog min blev något godare, så numera är jag min egen favoritbagare.

Pepparkakskladdkaka

200 g Smör
4 ägg
5 dl strösocker
4 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 msk vaniljsocker
1 tsk malen kanel
1 tsk ingefära
1 tsk kardemumma
1 tsk nejlika

Smält smöret, vispa ägg o socker ordentligt och blanda i de torra ingredienserna och sist rör du i det smälta smöret.

175 grader i ca 35 min.
Låt stå kallt en stund i kylen och servera med vispad grädde, blandat med 1 msk glögg.

Smarrigt och fullt av kolhydrater!

Idag har jag tillagat en riktigt god söndagsmiddag, nämligen en 5 kg bastant kalkon. Inte ofta hela familjen med bihang är samlad, så idag får jag njuta riktigt ordentligt.

Ser framemot en spännande vecka med massor av kuliga saker...kick off, föreläsning och min egen utställning!!! Ja, den börjar med att jag ska blotta mina bröst imorgon - får se hur spännande det är...

Kramen på er


Kommentarer
Postat av: b

"och min egen utställning!!! Ja, den börjar med att jag ska blotta mina bröst imorgon "

- haha det var vågat !

2010-12-05 @ 22:21:16
Postat av: Sus

Haha, du har inte en aning om vad jag ska ställa ut... det blir en liten överraskning - om det uppskattas eller ej får vi ju se..

2010-12-06 @ 07:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0