Vem vill egentligen bada i Ringsjön?

Varje dag har sin tjusning, sin ljusglimt, ett litet möte med någon som gör en glad eller några ord som värmer, förgyller eller gör så man bubblar av skratt. Visst är det underbart! Detta ögonblick behöver inte vara mer än några sekunder och ändå lyser det upp hela dagen.

Jag har tillbringat hela dagen på Ringsjöstrand med kollegor och konsulter, och det har varit en mycket lärorik dag med massor av bollplank, workshops och nyttig info.

På Ringsjöstrand vetter restaurangen mot Ringsjön och utsikten var gudomlig, däremot var inte maten lika ljuvlig, men jag är ju kräsen..jag gillar inte fettränder i maten och inte russin i kakor.

När jag väl kommit hem var det bara att vända i dörren för vi hade lite ärenden i stan idag. Jag skulle ha ny telefon tänkte jag, men det sket sig - 7 veckors leveranstid - tjoho...men jag är clever! Jag körde hem och beställde samma telefon på nätet och får den om 3-5 dagar.

Annars var det matshopping på Willys - folk trodde nog vi skulle ha tacobuffé till middag idag..

Större delen av kvällen har jag suttit i telefon, så nu är jag öm i örat, har ont i halsen och fotsvett - men vad gör väl det - jag ska ju ha min första tavelutställning imorgon!!!

Så tjusningen av denna dag är att jag är clever!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0