Etapp 1



De flesta deltagarna i första etappen av melodifestivalen var för mig helt okända och tyckte nog att alla kunde gå vidare... ja förutom "singel" killen för den var totalt usel. Linda Pitchard var nog artisten som föll mig mest i smak, ja låten också så klart...haha Jag gillade hennes hår - och framför allt, hon rörde sig på scenen!

Jag är ingen direkt fan av Ola, han har alltid samma stuk på sina låtar och det är mycket Woh-oh-oh hela tiden - och vilken ful frissa han har lagt sig till med. Gillade guldlockarna mycket bättre.

Livet innan melodifestivalen (igår då..) var en lugn pula-lördag.. M har ju hittat en nytt favoritställe att sysselsätta sig i - tvättstugan. Kakling av väggar är i centrum och jäklar vilken fart han satte igår.. en annan är lycklig för att vi har satt in tvättmaskinen igen, så nu går den varm.

Min käre make skulle iväg igår och köpa bänkskivor - kopplade på släpet och skulle köra iväg. Då vår tomt är väldigt kuperad så fick han ta lite sats med bilen för att komma upp för backen, men den stod stilla... han rullade tillbaka och tog sats igen....kom halvvägs...hahaha, han fick koppla ur släpet och köra iväg och hoppas att de inte hade bänkskivor..  Alternativet hade ju varit att han tagit min bil som är försedd med dubbar, men det var tydligen för jobbigt.

Han kom hem med två bänkskivor trots allt - denne mannen hade tryckt in dem i bilen - SAAB ÄR BÄST! - I en saab får man in ALLT!

Igår när jag skulle göra min insats för miljön - köra och slänga skit - backade jag upp bilen uppför backen, tog nog lite extra sats med tanke på M's problem tidigare - och när jag kommer upp så står där en gammal liten tant med sin lilla pudel och ser helt skräckslagen ut.. det såg så fruktansvärt komiskt ut - undrar om hon trodde jag skulle svänga ut direkt på vägen eller köra direkt över henne? Hon var nog helt paralyserad, för hon stod mitt framför vår uppfart.. stackars tant, och jag bara skrattade - kunde liksom inte låta bli.. såg så roligt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0