Hjärngymnastik

Läste ett väldigt roligt blogginlägg om en kvinna i sina bästa år som "glömde" att hon hade boxhandskar på sig när hon skulle plocka bort ett hårstrå från ögat... ja, när man är i sina bästa år går man ofta med boxhandskar på sig.

Då kom jag att tänka på att för en tid sen praktiserade vi "Gör om, gör rätt" på mitt arbete, men nu har vi blivit lite kaxigare och kör med "Gör rätt från början" istället... det är ju ungefär detsamma som "Tänk efter före".

Plötsligt fick jag en känsla av hur hårt det är att leva..

Varför ska man vara så himla duktig? Det är mänskligt att fela.. och visst är det mycket roligare om man säger något helt spontant fel eller om man tror att man är ensam och lägger av världens brakare.. och sen inser att man inte alls är ensam -"ojsan, det var inte jag"

Sånt händer förstås aldrig mig, men det hade varit rätt så roligt om man någon gång sa eller gjorde något spontant katastrofalt fel..

Seeya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0