Hjort är gjort

Vet ni hur illa händerna luktar när man skurit, delat, rensat kött på en 21 kg tung hjort? Det luktar riktigt illa!

Henke kom nu ikväll med en välhängd och styckad hjort som jag fick ta hand om - inte en sysselsättning som jag är stormförtjust över, men vill man äta gott och inte betala en förmögenhet är detta ett bra alternativet. När jag gjort mitt jobb, alltså skurit loss fina bitar och stoppat i fryspåsar kom två duktiga karlar och erbjöd sig att hjälpa till med slutrenset som ska gå till malning. Vilka goda hjortfärsbiffar det blir!

Det var så roligt, min mormor ringde precis när jag skulle börja finstycka djuret, så berättade jag för henne att vi precis fått en hjort och att jag ska ta hand om den. Sen blev det helt tyst i luren..
-mormor, den lever inte, den är död och grovstyckad.
-Jaha, åh jag blev lite rädd, undrade var ni skulle ha den någonstans..



Nu känner jag mig som en husmor igen..

Annars har det varit en vanlig tisdag i mitt liv, inte fullt så hatig som jag annars brukar tycka tisdagar är. Oj, det är ju onsdag idag... jaja, inte fullt så hatig som onsdagar då..Efter fem gångers velande beslöt vi oss för att köra till jobbet i alla fall. Vägverket varnade och sa att man absolut inte skulle ge sig ut på vägarna, och att det var så mycket avåkningar på E22:an. På radion sa de att framkomligheten var okej, inga större problem på de stora vägarna. Ja, man måste ju jobba så det var bara att sätta sig i bilen och hoppas på det bästa. Det visade sig att det inte var några problem.

Nu kallar sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0