Kung Bore har anlänt

Nu pratar jag inte om asarnas stamfader utan om Den store Kung Vinter. Det var ju tusan vad det ska snöa! Det var längesen man skådade vitt puder så länge i Skåneland. I like!!  18 dagar till avfärd till den "riktiga" pudersnön, den som man kan ha lite nytta av.

Undrar om man kommer till jobbet imorgon? En ofrivillig ledig dag är inte riktigt vad jag tänkt mig, mitt i bokslut och allt, men jag har jobbat på bra idag så en dags frånvaro är ingen katastrof.

Imorgon kväll får vi hem en hjort. Vilka smarriga middagar det blir in the blue house framöver... mums!

Tänkte passa på att gratulera en vän till det nya jobbet!! GRATTIS GRATTIS!! Är verkligen jätteglad för din skull för jag vet att du såååå gärna ville flytta längre ner i korridoren. Vi kommer att sakna dig på våra ståmöte.

Kattskratt har vi haft idag: Maximus åkte pulka ner för trappan = en extra kattlåda har förflyttats upp till andra våningen för att den ska förflyttas ännu en våning, när M får tummarna loss och lägger upp den på vinden... Maximus fattade tycke för den här roliga lådan och förstod inte som tur var att det var en kattlåda.. i alla fall så busade han lite med den - tog sats och slängde sig handlöst rakt ner i den och vips så gled den...ner. Det roliga i historien var att se Amadeus flyga upp i soffan, stående på två ben och titta över ryggstödet ner på en vettskrämd Maximus -vad gör du där nere brorsan? -E du galen, du kan väl inte åka pulka härinne fattar du väl!!

Nu blir det nog en snö ängel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0