Längtar hela tiden

Kan ni fatta att vid denna tiden om två veckor sitter jag på ett nästan-lyxhotell i alperna med en härlig solbränna i facet och en färgglad paraplydrink framför mig? -Nä, inte jag heller... ligger säkert astrött på hotellrummet med en bok och har sån träningsvärk i benen så jag inte ens kan gå ner i baren.

Jag har i alla fall förberett för en hejdundrande vecka i alperna - jag har växlat pluringar!!!

Idag har jag även varit på systemet! Sist jag var på systemet var när Bodil och jag skulle köpa vin till Elinas 45-års-överraskningsfest, för drygt ett år sen... Ja, det är inte ofta man är i den affären när man nästan är helnykterist. Det blir någon gång när man ska ha lite fint folk på middag, då får man ju anstränga sig och bjuda på köbe-sprit..

Det blev en riktig sightseeing-tur i Kristianstad, vi tog även och besökte Willys på hemvägen.

Väl hemma i mitt trygga men ack så stökiga hem hjälpte jag M med kaklet - jag fogade för första gången i mitt liv och det blev inte ens bra och jag vet inte hur många utbrott jag fick på det jäkla kletet, men när jag så småningom lugnat ner mig lite så gick det ganska skapligt - ända tills man skulle torka bort det överflödiga kletet - då fick jag ännu ett utbrott, men mest på Maximus för han skulle doppa tassarna i spannen med skitigt vatten hela tiden.

Ni kanske inte vet..men jag är EXPERT på att kladda ner mig med allt som är klistrigt, kladdigt och är svårt att få bort. Därför får jag alltid ha mina arbetskläder på mig vid såna tillfällen. Det händer ibland att jag tror att jag inte ska kladda ner mig - sen har jag plötsligt nya arbetskläder..


 

Dessa arbetsbyxor hade jag på mig under en gympa-uppvisning, och då var de "rena", dvs det var innan vi flyttade hit..

En oerhört händelserik och effektiv onsdagskväll en helt vanlig vecka i februari och inte nog med allt detta som har hänt - jag har även fått recept på VÄRLDENS GODASTE STRAWBERRY DAIQUIRI!  Jippiieeee!!

Någon som vill ställa upp som chaufför på lördag? Vi ska först på möte i Tollarp kl. 11, sen ska vi till IKEA och därefter till S.Sandby på kalas - och vi behöver nog chaufför hela dagen.

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Bottan

Haha köbe-sprit...visste inte att ni bränner annars!

2010-02-12 @ 10:00:17
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: sus

tihi, inte jag heller, men köbe-kagor passade inte in i sammanhanget..

2010-02-12 @ 16:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0