Snart...bär det av! Jippiieee!!

Nu är det inte många timmar kvar till avfärd! Vaknade med huvudvärk, fågelbo-frisyr och lite öm rygg.. är det inte typiskt? Det är precis som att min rygg inte gillar sportlov - varje år har jag fått problem när det närmar sig skidåkning, men jag har hunnit få ont och blivit botad innan avfärd. I år börjar det dagen innan precis bara för att jag ska lida riktigt mycket på bussen.. Säg vad inte Jäger botar - jag tror nog det botar min rygg också.

En aktiv morgon - har bakat scones till frukost och sen har jag gjort ca 30 köttfärsfyllda grahamsbullar, några till oss och några till Josefine.

Varför ska det vara så svårt att packa och varför ska det vara så svårt att ha med sig "lagom" med kläder? Jag tror detta är ett stort kvinnligt i-landsproblem! Jag för egen del plockar ut godbitarna och har inte en aning om vad jag behöver eller inte - de sakerna måste med och sen får man då börja använda hjärnan - hur många dagar ska vi vara borta, hur många kvällar behöver man kläder på sig..? hur många kvällar ska vi festa? Ja, typ alla, så det slutar med att man har en överfull resväska med kläder och sen ska man försöka trycka ner fön, plattång, necessär och skor!! Det slutar alltid i katastrof och att man får sätta sig på resväskan och tillkalla hjälp så någon annan får knäppa till låsen medan man själv är så upptagen med att försöka täcka hela väskan med sin tyngd.

Ett annat i-landsproblem är hur man ska få plats med alla sina attiraljer i handväskan inför bussresan. Det finns så klart ett annat alternativ och det kallas handbagage.. handbagaget är mannens eftersom det ofta är de lite större sakerna..typ lite mat, tidningar, fleecefilt mm. Jag har då min handväska som ska fylla kravet att ta hand om telefon, ipod, min stora feta plånbok, pass, pennor, tuggummi, två par hörlurar, kamera, laddare, halstabletter, huvudvärkstabletter, kundvagnslåtsaspeng, cig, tändare ja ni vet...det är ju faktiskt en hel del superviktiga saker som min lilla handväska ska innehålla och jag kan berätta att den är asfet just nu.


Ja, ungefär likadan frisyr - inte riktigt så stor flabb, men annars är det nog rätt likt...

Duschen kallar, lunchen ska lagas och sen kör vi.
Ha en underbar vecka utan mig och mina funderingar, påståenden och superlativ.

Vi hörs och ses - kramis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0