Home sweet home

Hemma igen efter två dagar i Zürich. Känns skönt! Det är roligt att resa, men det tar sån tid och man blir sååå trött. Igår gick jag ju upp kl. 4, och gissa vem som somnade på planet innan det ens startat. Under alla år jag har flugit så har jag nästan aldrig fått sittplats på den bakre delen i planet, men igår fick jag längst bak. Ett litet miniplan med kanske 100 passagerare och jag placeras allra längst bak där det säkert väsnas extra mycket. Ekonomibiljett tror jag det kallas.. Jag somnade trots oväsendet och sov gott ända tills jag kände doften av kaffe.

Taxi till kärnan av Zürich, välkomnande, sen incheckning på hotellet och lunch på stan med säljarna, chefer och kontorspersonal. Solen strålade och det luktade VÅR!!! Eftermiddagen tillbringade vi i ett konferensrum med siffror, mål och kaffe. En liten surprise utlovades och det var en jongleringsman som skulle lära oss jonglera med tre bollar. Hur kul som helst! Fick tre fina jongleringsbollar med oss hem.

Zürich är väldigt kuperat och på kvällen tog vi en taxi upp till en restaurang som låg uppe på ett berg och där serverades ost raclette. Så himla mysigt och underbart gott. Tröttheten gjorde sig märkbart påmind när man fått i sig massor av god mat och dricka. Somnade ovanligt fort efter att ha lagt huvudet på kudden och sov som en stock tills det var dags att gå upp och duscha med den fina gula badankan.



Stor god frukostbuffé serverades, men hur mycket orkar man egentligen efter att ha proppat i sig en massa fet ost hela kvällen innan...
Lotta och jag promenerade ner till sjön innan vi gjorde vår entré på kontoret igen.

 

Disigt och svinkallt!





Förmiddagen hade vi lite arbete att gå igenom och sen åkte vi Tramm (spårvagn) till en konsultfirma vi anlitar. Jag har endast telefon- och mailkontakt med denna firma så det känns ganska nice att få ett ansikte på personerna. En ganska kaotisk lunchtimme på ett thaiställe innan vi tog tåget till flygplatsen.

Åkte därifrån kl.13 och är hemma i mitt hus kl. 18.40. Inte konstigt man är trött..

När vi precis skulle landa på Kastrup, sekunderna innan sista dunsen på landningsbanan och man bara väntar... och väntar.. och sen gasar han istället. Han tog fel på pedalerna!!!  WHAT???  Vad händer? Varför?? Nu visade det sig att de hade förlorat kontakten med tornet så därför vågade de inte landa. Tänk om där hade gått upp ett plan samtidigt då?!!

Jaja, jag kom hem till ny snö och nytt vinterväder. Home sweet home.

Kommentarer
Postat av: Shadowman

Har du köpt nån tyrolerhatt???

2010-01-22 @ 19:55:34
Postat av: Sus

Pigge lille, tyrolen ligger i Österrike! Jag köpte inte ngt, allt var sååå fruktansvärt dyrt.

2010-01-23 @ 10:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0