Att fokusera på ett geni

Det vinnande priset var ett helt eget inlägg och här kommer det!

Med mina tindrande ögon, mina leende läppar och mitt stora hjärta tillägnar jag detta inlägg till den lille charmören Elliot. 


Elliot Theo David Szczekocki är min älskade systerson. Ni kan inte ana vilken glädje han framkallade redan som foster. När min syster Catharina berättade att hon var gravid skrek jag av glädje i luren - åhhh, vad jag såg fram emot när lille Elliot skulle ploppa ut, och det gjorde han ju ganska snabbt ändå. De månaderna gick rejält fort och när det var dags att ploppa ut gjorde Elliot det med bravur - snabbt gick det och med en stil som vi alla kommer att minnas - han kom nämligen ut med armarna först.

Elliot är ett bortskämt litet barn, både med kärlek och prylar. Morfar Janus köper ALLT han kommer på som en liten kille behöver och inte behöver. Han har till och med bytt bil från en mellanstor merca till en jättestor merca för att Elliots barnvagn ska få plats. Massor av kärlek får lille Elliot från oss alla - Ett mycket älskat barn och det förstår man när man ser honom... vilken kropp! Han ser sig själv som sin like med Bolt. Vilken charm! Vår egen lilla prins.

När jag läste de första inläggen i hans blogg skrattade jag så tårarna rann..



- Pappa pappa håll i mig, jag kan ju för f-n inte simma ännu!!!

Men det ändrades, nu är han simmarkungen som jagar brudar.





Elliots beskyddare och livvakt heter Vincent. Ibland är Vincent lite lite avundsjuk på all uppmärksamhet som Elliot får och hittar då på lite olika bus.



Yeah, amningskupor!!! Häftigt att tugga sönder dem!!

Elliot har blivit en stor kille nu, hela 6 månader. Han sitter själv, han äter själv..





Lillkillen Szczekocki är världens gladaste och goaste lille livsnjutaren. Han ger så mycket livsglädje till oss alla!









Elliot är jätteduktig på att prata! Tyvärr är det inte så många som förstår vad han säger, men det kommer nog snart. Han gillar i alla fall sin egen röst väldigt mycket.

Oj, höll nästan på att glömma...  förmögenheten!



Elliots vagnpark som är värd miljoner....!

Precis som alla andra barn tycker han att mamma och pappa är lite pinsamma...
Mamma kissar på sig
Pappa liknar en pingvin när han går på fest och snacka inte om när han dansade naken med en ballong...


ELLIOT

Du är ett litet fenomen
Lika begåvad som Einstein
Ärliga blå ögon, precis som moster
mycket efterlängtad redan som foster
Solstrålen som får oss alla att skratta
när du i din hokus pokus bil ratta
Din mamma jämför din kropp med Bolt
ja, bara det kan göra vem som helst stolt

With love


Kommentarer
Postat av: Elliot

Åh du é fantastisk moster!!! Du tog orden ur min mun:) Jag kunde inte ha beskrivit mig bättre själv! Men jag hade inte varit den underbara påg om det inte hade varit för er alla i vår underbara familj!!! Jag älskar er alla precis som jag vet att ni älskar mig! Önskar att vi träffats oftare, för vi har det så mysigt....

Tusen tack kära moster.

puss och kram Elliot

2010-01-23 @ 15:41:22
URL: http://http:/superpojken.blogg.se
Postat av: Åke

Sicken ära! Att ha fått detta fina pris i denna låga ålder. Fast för Elliot var det uppenbarligen ingen överraskning. Vad ska det bli av denna självsäkre lille man? Dikten var jättefin och Moster fick ju också en rad med i den (kan det vara här det goda självförtroendet kommer ifrån?)Kram kram!

2010-01-23 @ 16:02:35
Postat av: bottan

Menar du fenomein, annars rimmar det inte ;)

ul att även du börjar dikta, vad månne bliva?? Puss

2010-01-24 @ 10:05:01
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Moffis Janusz

Detta var fint skrivet.Dikten var jättefin.Det där med att jag köper Allt var kanske lite överdrivet men visst är jag glad att shoppa ibland.

Kram.

2010-01-24 @ 11:13:20
Postat av: Sus

Haha, så roligt att ni gillar min lilla dikt. Jag som brukade vara elit på julklappsrim, men det är många år sen.

Bodil din sopa, jag har faktiskt skrivit en dikt till dig en gång - kommer du inte ihåg?

2010-01-24 @ 11:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0