Signe, Greta, Tuva, Svea osv

Jag kan börja med att be om ursäkt för att jag helt och hållet missade att Bodil hade namnsdag igår - vilken SKANDAL!! Jag brukar alltid komma ihåg det, precis som jag alltid kom ihåg när min mamma hade namnsdag med sitt HATandranamn ESTER!! Hahaha, jag brukade skicka kort till henne på den dagen precis bara för jag visste att hon hatade namnet. Sen några år tillbaka tog hon faktiskt bort sitt fula andranamn.

Jag hatar också mitt andra namn och får alltid röda prickar på magen så fort jag hör det. Hur kan mina föräldrar haft så jäkla dålig smak? Sanslöst! Och snacka inte om hur dålig fantasi de hade - jag och min syster heter nästan likadant.. Katastrofalt! Jaja, det är tur att man inte heter det i första namn i alla fall.

Vid en lunch förra veckan pratade vi just om namn och det är så otroligt många bebisar som heter Signe, Tuva, Ebba, Svea, Greta ja såna namn som min generation ser som tantnamn.. En kollega till mig sa att hon hade ett riktigt fruktansvärt andranamn, det var verkligen tantvarning på det.. - men då skulle ni bara höra mitt sa jag då .. Hallå, det är hur fint som helst. Är de inte riktigt kloka? Nu heter min kollega GERD i andranamn så jag måste verkligen hålla med om att det är värre än mitt och hon är t.om yngre än denna tanten.

Idag hade jag medarbetarsamtal med min chef. Alltid trevligt att höra vad de har för planer för en... Det var avsatt två timmar till detta och både Lotta och jag tänkte att det säkert inte tar mer än en timme eftersom vi alltid pratar om allt ... eller hur, det tog mer än två timmar - höll nästan på att missa lunchen.
Det är ganska svårt att sätta upp egna mål inför året när man redan har fullt upp med sina ordinarie arbetsuppgifter, men man kan alltid bli bättre och mer effektiv på det man gör.

Så dagen har varit bra, snön yr där ute och jag slutade en aning tidigare än vanligt. Vi körde alla till stan och inhandlade vinterstövlar till tjejerna - båda två hittade stövlar som föll i smak - HELT OTROLIGT!! Jag själv blundade hela tiden vi var i sko affären - JAG SKA INTE HANDLA, JAG SKA INTE HANDLA, JAG SER INGA SNYGGA SKOR.. Har bestämt mig för att inte handla varken skor eller kläder förrän mars. Hur lätt som helst!



Oj, det var längesen....

Min kollega åker till Gambia imorgon - gissa om jag är avundsjuk - sol, moskitos och bruna människor - Ahhh, det hade suttit fint just nu.. och sen kommer man hem till kylan för att åka till kylan igen och alperna (tyrolen Pigge, där har de tyrolerhattar..)

Endast en arbetsdag kvar denna veckan!! Jippieeee!!





Kommentarer
Postat av: Bottan

Eva-Crisine och Eva-Christina, vad är det som är fel med det? Hade de fått en son hade han hetat Eve-Christian.Hur enkelt som helst, det är bara andra föräldrar som krånglar till det.

Vadå Tyrolerhatt? Har han varit i hatten nu igen??

2010-01-28 @ 09:36:51
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag tycker att du har ett jäkla fint namn,mycket bättre än mitt andra namn var. Det var så för lite mer än 40år sedan, så skulle det följas utav någon som betydde något. För mig och det gjorde Eva. Sedan så blev det mitt oxå ,var glad att du inte heter Ester

2010-01-28 @ 13:22:31
Postat av: Sus

Nu är det inte Eva det är fel på - det är Christin, klabbarparns fru...och sen sätta ihop det med Eva är bara jättefult.

Bodil, hade de fått en son hade jag hetat Tony, fatta! Jag hade varit en knuda! och mina kompisar hade hetat conny, Ronny och Kjell.

2010-01-28 @ 21:59:10
Postat av: Sus

Jag glömde ju...Pigge trodde att man köpte tyrolerhattar i Schweiz..

2010-01-28 @ 22:00:01
Postat av: Pigge

AHA...Då kan du köpa en

2010-01-29 @ 19:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0