Freeedaaaa!

Och så kom äntligen den efterlängtade fredagen...!! Man tycker på måndagsmorgonen att man har en hel evighets lång vecka framför sig, men denna veckan har varit hur bra som helst. Jag har hunnit göra massor och tiden har gått förhållandevis snabbt ändå. Det är en skön känsla när man sätter sig i bilen fredag eftermiddag på väg hem - den känslan är outgrundligt underbar!

Igår när vi hade gjort vår fredagsmatshopping och tankarna började planera helgen så tänkte jag att det hade varit roligt att träffa Bodil, dricka lite vin, spela spel eller nåt, men nä.. det får nog bli en skön kväll med god mat och lite softande i soffan istället, kanske ett fotbad.

Vi började laga mat, barnen var inte hemma så det var bara till oss två. Paj blev det, en favorit i repris - brie och salamipaj. När jag stod där och var mitt i kletet med pajdegen fick jag ett sms från Bodil. 
- Vill ni kolla Lets dance och knäcka en 3 litare?
- Javisst :) svarade jag och mobilen var helt insmord med kletig pajdeg..
Det tog en god stund med maten, men vi tajmade bra och kom lagom till starten av lets dance.
Vi såg inte förra programmet och hade ingen aning om vem som var med denna omgången så det var lite roligt faktiskt. Min favorit blev den mycket tilldragande och mycket manliga Stefan Sauk. Han är sååå mycket man som det bara går - vilken karl!!

Och så försökte jag då fotografera denna karl på deras tv....



Alltså HALLÅ!!!  Varför kan man inte fota deras tv??

 

Skitbra ju.. Så här blir det när jag fotar vår tv.



Vilken spegel?  Kan ni gissa film?

I alla fall så blev det ju inte så där himla mycket tittande på resterande tävlande, lite fluktande mellan tjabbet mellan volvo eller saab, varför inte en Audi...eller BMW?
Vi smakade på...



CHAKANA och till det sjöng vi sing star. Jag är ingen hejare på att sjunga, men jag sjunger hellre än bra och har man bara lite vin i kroppen så är det faktiskt ganska kul.







Var detta när du hade stopp i näsan?? Du ser lite täppt ut...



Såå, det är inte bara snarkspray som gör under - Nezeril också!

Under mina 24 år med Mikael har jag ALDRIG sett eller hört honom sjunga. Han gjorde ett tappert försök igår - han sjöng sing star - ganska uselt, men han sjöng så nu jäklar ska vi sjunga sing star ikväll! Visserligen var han ganska toppad igår så han får väl ta några whisky ikväll också...

Herregud, klockan var kvart över 3 innan vi gick därifrån och innan vi kom i säng så var kl 4. Något som förvånade både M och mig var att vi sov till halv 12 - det har aldrig hänt förr och vi var helt chockade båda.

Tack för en härlig kväll!!



Kommentarer
Postat av: bella

vadå sjöng? han har ju aldrig sjungit i hela sitt eller mitt liv - han KAN ju inte!

nu till den stora frågan - hur lät det?

2010-01-16 @ 15:48:36
Postat av: sus

Alltså, egentligen har jag ingen aning för han sjöng ju inte solo, men enligt poängen så var det ganska uselt. Svårt att träffa rätt röstläge när man är ovan med toner..

2010-01-16 @ 16:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0