Min lediga dag

tillbringade jag med att riva ut tvättstugan. Fyyyy vad äcklig den var, jag förstår inte hur jag har stått ut. Det tog sin lilla tid att bära ut allt man hade i skåp och lådor och sen fick M ta hand om grovarbetet medan jag var och kastrerade lillkillen.

Dialog mellan matte och veterinär:
- Det var en hårig liten sak, guuud så långt hår han har!
- Ja, och det syns inte att man borstar honom varannan dag, helt hopplös päls.
- Jaha, han ska kastreras - har han två kulor?
- Ehhh, jag vet inte, jag har aldrig kollat..

Han fick en spruta i benet så sa hon att han kan ligga i din famn så han känner sig trygg medan han somnar.
Hahaha, då hade han redan somnat. Det tog ungefär lika lång tid som för M att somna när han inte är trött...

Ibland när vi lagt oss, speciellt söndagskvällar och han har lite ångest inför måndagen säger han ofta - Usch, jag är inte ett dugg trött, kan inte somna. 10 sekunder efter snarkar han högt, och så ligger en annan och försöker somna med en snarkande man tätt intill sig - hur lätt som helst - suck!!

När vi kommit hem från veterinären tog det jättelång tid innan lille Maximus var på benen. Han sov mest hela tiden och Amadeus tyckte nog lite synd om honom. Han låg först jättelänge precis utanför buren och tassade lite på honom, men när det inte blev något bus av det så tröttnade han och gick in i buren..



- Fan brorsan, vakna nu!

Medan M tvättade och slipade väggarna så målade jag taket. Efter en stund kom en liten groggy Maximus ålande. Han kunde inte gå utan föll på sidan hela tiden så han tyckte att det var bättre att åla. Klart han ska vara med när vi arbetar - han hjälper alltid till, men för en gångs skull så orkade han inte så länge. Jag har ingen aning om hur han klarade det, men plötsligt var han på ovanvåningen och skulle till varje pris upp till toppen på klätterställningen. Efter en timmes tid låg han där, hans favoritplats.

Kvällen var lugn, M låg på spikmattan i hopp om att bota ryggontet, men var lite förgrymmad över att den kändes bara vid skuldrorna istället för svanken där han hade ont. -Du kan kanske börja med att ta av tröjan och sen dra upp benen så får du kanske ner svanken.. Nä, då hade han tröttnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0