Skilsmässa eller inte


Om vi nu skulle prata lite choklad... Det är så att när man köper en chokladask, oavsett märke så är där nästan alltid några bitar som ej faller en i smak, MEN..när de har legat till sig lite och det finns absolut inte en endaste liten chokladbit någon annanstans i huset så börjar man plötsligt tugga lite försiktigt på de förut så äckliga bitarna och plötsligt... så kan man faktiskt tycka att de är helt okej. Visst är det konstigt. Det ska till en "kris" innan man börjar tänka om, men när det gäller körsbär i likör ska det till mer än en jäkla chokladkris.

Hur gör man när man räknar får? Jag gick och lade mig igår vid halv 12, tyckte att jag kände mig lite pömsig i ögonen men så fort jag lagt huvudet på kudden så var jag klarvaken igen.. Där ligger man och stirrar i taket och jag försökte verkligen med att räkna får, men jag kunde bara visualisera tecknade får - de andra såg annars ut som jätte perserkatter och jag blev lite rädd för mig själv. Jag brukar alltid somna på höger sida men då funkade inte får-räknandet så det fick bli ryggläge. Sista gången jag slet blicken från fårna för att titta på klockan var hon00.49. Det kändes som 3 min kort sömn när klockuslingen tjöt mig i örat vid 5. Med sömnsudd i ögonen och fårull mellan tårna tassade jag upp i min ensamhet - Guuuuuud vad tråkigt, men jag var snabbt på jobbet.

Jag har fått såååå mycket beröm för min nya frisyr idag så jag är nästan mållös - det är så roligt när folk uppskattar lite förändring (eftersom det var många som sa att de knappt kände igen mig..) En ny dame på jobbet..

Hårt slit med årsbokslut en tid framöver, men det är kul. Kände dock att 11 timmars arbetsdag första dagen fick räcka.

SYSTER MICKE ser fram emot tisdagkväll - då ska vi förhoppningsvis spela skilsmässospelet och inmundiga både vatten och bröd.

Nu jäklar ska jag härja på facebook ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0