Trettondagsafton

Något som stör mig i trafiken på hala vintervägar är när folk inte förstår att de ska hålla avstånd. Oftast går det lite långsamt och det bildas köer och nog fan får man en bil framför som bromsar ideligen. Hur vore det med lite avstånd och bara släppa gasen.. Imorse när jag körde till jobbet var det nästan folktomt, men nog tusan hamnade jag bakom en bil som bromsade varje gång det kom möte, varje gång det var en kurva, varje gång det kom en bil någon annanstans, varje gång vindrutetorkarna rörde sig, ja typ hela tiden.. Såna små ting kan göra mig en aning irriterad.

Så klart var jag inte ensam när jag kom till jobbet strax efter 6.. Vi ekonomer gillar tidiga mornar, eller hur?!! Suck! Kl tre var mina ögon så trötta att de gick i kors så jag var tvungen att gå ut i snön och få lite frisk luft. Kände mig redo för sängen när jag gick ut och skrapade bort all tjock is från bilrutorna strax efter 17 denna Trettondagsafton. Då var det inte många kvar i bygget.

Tog en välbehövlig dusch när jag kom hem, slet mitt hår när jag skulle välja kläder och till sist gav jag upp och skrek -Nä, jag har inget att ta på mig, jag kör mjukiskläder ikväll..! Tog mitt förnuft till fånga och insåg att man kan inte spela spel och dricka vin med sin älskade vänner i joggingbrallor - det passar sig liksom inte, så då hittade jag en grå trasa som jag får alldeles för stor byst i, men som jag bara använt en gång innan... Den kan jag dricka vin i, det gjorde jag förra gången.

Eftersom jag har jobbat hela dagen så har M fått stå för inhandlandet av maten, tillagningen, bakningen, städningen.. mitt dåliga samvete svider lite i kanten..

Supergod salami- och briepaj, äpplekaka och vaniljsås, vin, kaffe, Baileys, chips och äckliga körsbär i likör.





Här tuggar man i sig...



M hade dukat med de "små" vinglasen... de är så fruktansvärt goda att dricka ur, men man vet inte riktigt hur mycket man ska hälla i.

Lilla gumman var hemma med mamma och pappa för en gångs skull.



Och hon har KETCHUP till ALL MAT!!!



Spelet kan börja!
Först spelade vi skilsmässospelet, det nya Lika par leka bäst - askul! Och som vanligt var jag i laget som förlorade och det kan bara bero på att M och jag inte känner varandra tillräckligt bra.. Det behövs en hel livstid att lära känna oss och vi har ju bara varit tillsammans i 24 år..



När äpplekakan var uppäten, kaffet och baileysen slut ville vi spela något annat så Bodil och jag letade oss ut i förrådet och till spelhyllan och fann Med Vilda Gester.



Hur gör man en sån här grimas? Mina läppar har ingen koordinationsförmåga.



Förstår ni varför jag även denna gången var i det laget som förlorade detta spelet - hur ska man kunna gissa vad hon föreställer...?

Inga skandaler denna kväll, bara för mycket vin..

Maximus gillade Ms äpplekaka...



Den var mjuk och skön att ligga på..

Vid två pulsade de hem i snödrivorna. Tänk att även Vä har lite snö på det nya året.

Bodil glömde en sak..



Hon lämnade kvar den sista äckliga körsbär i likör... Du får komma och hämta den - VI VILL INTE HA DEN!!

Syster Micke tackar för en kulig kväll tillsammans med nästan grannarna!
Det måste vi göra om snart igen - M har säkert fler semesterdagar att ta ut..


Kommentarer
Postat av: bottan

Stort tack för igår och allt gott vi stoppade i oss. Inget som kom upp igen, inte ens vinet. Sorry att jag glömde mina lilla röda. Spara den till mig på lördag när vi kör dubbalpass.Och klart vi ska spela snart igen, ska bara ge er lite mer tid att känna varandra så vi får något värdigt motstånd.

Puss

2010-01-06 @ 19:08:46
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Cathy

Mysigt med spelkvällar:) Spelade ni inte shotspelet som ni fick i julklapp?

2010-01-07 @ 07:47:38
URL: http://http:/superpojken.blogg.se
Postat av: sus

Nej herregud, tänk så onyktra vi hade blivit då...! Vi spelade det vi fick av er senast istället - vilda gester eller nåt. Superkul!

2010-01-08 @ 23:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0