Va? Är det bara lördag idag?

Stackars Mikael! Han är ju inte van vid hårt arbete och nu har han sååå ont i kroppen, haha  Ja, det var längesen han slet i hemmet.. Han har slitit hårt med golvet i tvättstugan, och ligga på sin bara knän hela dagen känns i både ben och rygg.

Medan han började lägga klinkers på plats körde jag och handlade. Hela eftermiddagen tillbringade jag i köket med att baka bröd och bullar. Efter 6 timmar var även jag mör i kroppen. En annan är ju inte van vid att stå så länge i taget..  men nu har jag fyllt frysen med 2 kavring, 3 bröd med solrosfrön, 35 fransbrödbullar och 70 smarriga och väldigt onyttiga bullar med nötfyllning.

En tanke som slog mig innan idag är att det var längesen man fick skära i bröd. Nu är alltid bröden skurna i skivor, t.om rågbullar som jag köpte häromdagen, så det blir lite nostalgi att skära bröd igen... alltså, jag bakar inte bröd så ofta som ni förstår.

Golvet är färdiglagt och ska fogas imorgon kväll! Sen är det bara väggarna också som ska kaklas, men det hjälper jag honom med. Nästa helg ska vi köpa inredningen.

Gjorde en asiatisk räk- o fiskgryta till middag. Jättegod! Och sen slängde vi oss i soffan och tittade på en Steven Seagal film, som man vet slutet på redan i början. De är så förutsägbara så jag förstår inte varför jag tittar på hans filmer. Skulle möjligtvis vara för att jag gillar hans fighter, men det är så patetiskt när de "små" killarna tror att de kan slå ner detta jättemonster.

Känns konstigt att ha en extra dag ledig. Det har känts som söndag hela dagen idag, och så är det bara lördag. Jipppiieeee! Härligt, det blir en latsöndag imorgon för sen vet man vad som väntar på måndag... ny månad och ett nytt härligt månadsbokslut.

Snart, alldeles snart åker vi utför! Bara 3 veckor kvar!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0