Köpenhamn

WOW, vilken mysig dag igår! Började dagen med bussfärd till stan 07.21...tåget till Köpenhamn 08.23 - segt fram till Lund sen steg Cathy och Åke på..  Först såg vi inte till någon Cathy och Åke alls, så jag ringde..
- Är ni på tåget? frågade jag
- Ja, men jag ser inte Er!!
- Vi är i vagn 11
- Här finns ingen vagn 11, vi är i 23!!
- Kör tåget? Åker ni förbi Högevallsbadet nu?
- Ja!
Skönt, då ses vi om en stund när ni har letat upp oss.

Strax därefter korkade vi upp vinet, och sus spillde (som vanligt) på Cathys tröja...SUCK, jag blir så trött på mig själv!



Kl.10.20 anlände vi till Köpenhamn



Ströget nästa! Jag tror att den mest sagda meningen som uttalades denna dag var Åkes...
- Det hade varit gott med en stor kall öl!





Medan vi satt där i godan ro och drack vår öl så arbetade en man vid sidan av oss med att göra sig fin för dagens uppträde...



Tänk att stå blickstilla hela dagarna och så fort ngn gav en slant så rörde han på sig en stund, ansiktsuttryck och armar var det enda som förändrades.. Vilka konstiga arbeten många har, men det absolut tråkigaste arbetet såg vi igår - stå på ströget och vara skylthållare - en hel dag står man och håller en skylt! Suck! Stackars människor!

Vi begav oss mot NYHAVN - pölse stopp på vägen och sen en något desperat kissnödig M som inte riktigt visste var han skulle bli av i jakten på en skymd plats...mitt på torget..haha

Vädret var kanon, molnigt men strax över 20 grader så det var jättehärligt att sätta sig på Nyhavn och titta på allt folk, dricka sitt vin eller öl och bara finnas till och njuta!!











När vi suttit ett bra tag, druckit upp vårt öl och vin gick vi på jakt efter mjukglass..



Här ska man handla - GOTT!!!!



Efter glassen som var som en hel middag gick vi på jakt igen - nu var det öl och vin!! Åke tog oss till strögets baksida...
- här måste väl finnas en vanlig affär?!!!
- då får vi nog gå ifrån kyrkogården...
I en liten souveniraffär fann vi vad vi sökte - helt sjukt, har de inga mataffärer i city?

- Vad gjorde ni hela dan i Köpenhamn?
- Vi besökte Nyhavn...och Nyhavn





Tiden går fort när man har roligt.. sen eftermiddag begav vi oss mot TIVOLI, men..
- Det hade varit gott med en stor kall öl!

Vi satte oss på Rådhusplatsen och tog en stor kall och på vägen därifrån gled vi lätt och ljudlöst in på hörnet och beställde en whopper.

Nu kära vänner, Nu blir det åka av!!



Först denna!!





Sen kaffe...eller te med kaffesmak för 37 DKK - hallå, jag behövde koffeintillskott, men jag hade ju vätskebrist så det gjorde väl lite nytta ändå..





Åke ångrade sig på ölen och tog också kaffe..



Nu ska det åkas igen!!! Jag hade förhoppning om att fota under turen, men tjohopp vad det gick..not!







Den absolut häftigaste, äckligaste, härligaste karusell jag någonsin har åkt är nedanstående..
Upplevelsen går inte att beskriva med ord, men det gick fort.. 5G - Det var bara AWESOME!!!





En cool upplevelse!!

Nu var timmen ganska sen och sällskapet behövde fylla på energiförrådet - mat då...



Hej då TIVOLI!!

Nu sökte vi oss åter till Strögets baksidor och fann en fruktansvärt mysig Italiensk restaurang som serverade underbar mat - MUMS!

Sen timme - snart tåget igen - lite väntan på stationen och BOOM!

Mina tankar vid första och andra smällen var:
- Hjälp, någon har sprängt ett tåg!
- Hjälp, terrorangrepp på stationen, vi blir snart skjutna!

Sen kom M ihåg att det hade utlovats fyrverkeri på tivoli...
Jag säger bara.. Stockholm nyårsafton kl midnatt - släng Er i väggen!
Vilket skådespel - jag har ALDRIG varken sett eller hört något liknande - man fick, som Cathy säger "HÖNSHUD" samtidigt som man hoppade högt. IMPONERANDE!!!!!

Tåget tog oss först till Lund där vi tog farväl av sällskapet och sen en hel evighet efter anlände vi till Kristianstad, där det ösregnade och var jättekallt! Var hemma kl. 3.

Nästa gång sover vi hos Cathy och Åke!!! Aldrig mer jag sitter och lider i 3 timmar för att åka hem.

Tusen tack Catharina och Åke för en underbar dag i grannlandet!


Kommentarer
Postat av: Cathy

Tusen tack själv för en jätte trevlig dag:) Allting va bara kanon!! Kram kram

2010-07-25 @ 17:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0